Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Škugor, Sanja EPUB kao standardni format e-knjiga / Velagić, Zoran (mentor); Jakopec, Tomislav (neposredni voditelj). Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2013

Škugor, Sanja

Velagić, Zoran

Jakopec, Tomislav

EPUB kao standardni format e-knjiga

Završnim radom „EPUB kao standardni format e-knjiga“ predstavljen je otvoreni format elektroničkih knjiga. Počevši s definiranjem elektroničke knjige te prikazom povijesnog razvoja iste, rad donosi uvid u temeljni pojam elektroničkog nakladništva. U ovom dijelu predstavljen je Project Gutenberg, ujedno i prva svjetska online knjižnica, čime je dan uvid u početak distribuiranja knjiga u digitalnom obliku te posluživanja istih na internetu. Nakon toga predstavljeni su neki od čitača elektroničkih knjiga te njihovi formati, od kojih standard predstavlja EPUB (eng. Electronic publication). Nadalje, rad definira pojam EPUB formata kao standardni format za distribuciju i razmjenu digitalnih publikacija koji se temelje na web standardima. Prikazan je povijesni razvoj EPUB formata, nakon čega slijedi pregled specifikacija verzije EPUB 3.0. Ova se verzija temelji na četiri specifikacije: The Publications 3.0, The Content Document 3.0, Open Container Format 3.0 i Media Overlays 3.0. U daljnjoj razradi rad donosi pregled najznačajnijih izmjena i razlika dvaju verzija. Kada je riječ o formatima e-knjiga, na tržištu postoje mnogi od njih koji se međusobno razlikuju prema mogućnostima i specifikacijama. U radu će, naposljetku, biti predstavljene razlike između EPUB formata, mobi te PDF formata.

elektronička knjiga, EPUB, digitalni sadržaj

EPUB as a standard e-book format

Electronic book, EPUB, digital content