10. Međunardona konferencija u Rijeci, Hrvatska: Suvremeni trendovi u visokom obrazovanju u Evropi - Institucijsko djetinjstvo: Izazovi suvremenog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 15220)
Urednička knjiga | ostalo
Podaci o odgovornosti
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Verdonik, Maja ; Anđić, Dunja
Vujičić, Lidija ; Pejić Papak, Petra ; Boneta, Željko ; Lazzarich, Marinko ; Mezak, Jasminka ; Čamber Tambolaš, Akvilina ; Uzelac, Daniela
hrvatski
10. Međunardona konferencija u Rijeci, Hrvatska: Suvremeni trendovi u visokom obrazovanju u Evropi - Institucijsko djetinjstvo: Izazovi suvremenog odgoja i obrazovanja
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci organizator je 10. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremeni trendovi u visokom obrazovanju u Europi s temom Institucijsko djetinjstvo – izazovi suvremenog odgoja i obrazovanja. Zašto institucijsko djetinjstvo? Interes za djecu i djetinjstvo osnažio se zadnjih četrdeset godina te je djetinjstvo kao razvojno životno razdoblje postalo svojevrsni “poligon“ za razumijevanje prirode djeteta, posebice u kontekstu uzajamnosti interakcije s odraslima. Dok su se prethodni koncepti istraživanja djetinjstva pretežno temeljili na koncepciji djetinjstva kako ga vide odrasli, novi se pristupi okreću stvarnosti odnosa odraslih i djece. Djetinjstvo se sve više prihvaća kao socijalno konstruirani kontekst u kojem se djeca nastoje promatrati kao društveni akteri sa svojim autonomnim pravima te kao sukonstruktori znanja, identiteta i kulture. Suvremene znanstvene spoznaje o dječjem razvoju i mogućnostima njihova odgoja i obrazovanja toliko su promijenile sliku o djetetu da je većina znanstvenika naziva novom paradigmom. Suvremena istraživanja djetinjstva okrenuta su ka razmatranju problema s aspekta djece uvažavajući pri tom kao meritum stvari dječje iskustvo, njegovu autonomiju, razvojne perspektive u realnom kontekstu njegova življenja. Iz tih razloga, afirmira se kvalitativno drugačije poimanje djeteta u uvjetima suvremenog djetinjstva koje kao takvo postaje istraživačko polje rada za sve one kojima su pitanja razvoja i odgoja djeteta dio njihovih znanstvenih interesa. Ti novi koncepti u svojoj konačnici uspostavljaju nove paradigme ranog i predškolskog odgoja/primarnog obrazovanja koje obuhvaćaju ideje o nužnosti mijenjanja odnosa između odraslih i djece (kako u obitelji tako i u instituciji), sukonstrukciji kurikuluma (u čijoj je osnovi ideja o odgajatelju/učitelju kao refleksivnom praktičaru), odgojno- obrazovnoj ustanovi (vrtiću/školi) kao zajednici koja uči i pedagoškoj teoriji koja proizlazi iz aktivnog promišljanja i istraživanja odgojno-obrazovne prakse. Želimo ukazati na dinamičan odnos između strukturnih uvjeta u društvu, izazova u obrazovnoj politici i djece kao sukonstruktora vlastita identiteta i kulture koja aktivno pridonose stvaranju vlastitog djetinjstva i na taj način osiguravamo prava djece i dječje perspektive kao ključne riječi u trenutnim istraživanjima u svijetu.
knjiga sažetaka ; međunarodna konferencija ; visoko obrazovanje ; institucijsko djetinjstvo
nije evidentirano
engleski
10th International Conference in Rijeka, Croatia: Current trends in higher education in Europe - Institutional childhood: Contemporary educational challenges
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci organizator je 10. Međunarodne znanstvene konferencije Suvremeni trendovi u visokom obrazovanju u Europi s temom Institucijsko djetinjstvo – izazovi suvremenog odgoja i obrazovanja. Zašto institucijsko djetinjstvo? Interes za djecu i djetinjstvo osnažio se zadnjih četrdeset godina te je djetinjstvo kao razvojno životno razdoblje postalo svojevrsni “poligon“ za razumijevanje prirode djeteta, posebice u kontekstu uzajamnosti interakcije s odraslima. Dok su se prethodni koncepti istraživanja djetinjstva pretežno temeljili na koncepciji djetinjstva kako ga vide odrasli, novi se pristupi okreću stvarnosti odnosa odraslih i djece. Djetinjstvo se sve više prihvaća kao socijalno konstruirani kontekst u kojem se djeca nastoje promatrati kao društveni akteri sa svojim autonomnim pravima te kao sukonstruktori znanja, identiteta i kulture. Suvremene znanstvene spoznaje o dječjem razvoju i mogućnostima njihova odgoja i obrazovanja toliko su promijenile sliku o djetetu da je većina znanstvenika naziva novom paradigmom. Suvremena istraživanja djetinjstva okrenuta su ka razmatranju problema s aspekta djece uvažavajući pri tom kao meritum stvari dječje iskustvo, njegovu autonomiju, razvojne perspektive u realnom kontekstu njegova življenja. Iz tih razloga, afirmira se kvalitativno drugačije poimanje djeteta u uvjetima suvremenog djetinjstva koje kao takvo postaje istraživačko polje rada za sve one kojima su pitanja razvoja i odgoja djeteta dio njihovih znanstvenih interesa. Ti novi koncepti u svojoj konačnici uspostavljaju nove paradigme ranog i predškolskog odgoja/primarnog obrazovanja koje obuhvaćaju ideje o nužnosti mijenjanja odnosa između odraslih i djece (kako u obitelji tako i u instituciji), sukonstrukciji kurikuluma (u čijoj je osnovi ideja o odgajatelju/učitelju kao refleksivnom praktičaru), odgojno- obrazovnoj ustanovi (vrtiću/školi) kao zajednici koja uči i pedagoškoj teoriji koja proizlazi iz aktivnog promišljanja i istraživanja odgojno-obrazovne prakse. Želimo ukazati na dinamičan odnos između strukturnih uvjeta u društvu, izazova u obrazovnoj politici i djece kao sukonstruktora vlastita identiteta i kulture koja aktivno pridonose stvaranju vlastitog djetinjstva i na taj način osiguravamo prava djece i dječje perspektive kao ključne riječi u trenutnim istraživanjima u svijetu.
book of abstracts ; international conference ; higher education ; institutional childhood
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2017.
978-953-7917-09-8
88
objavljeno