Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije (CROSBI ID 15226)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata i Kalin, Jana (ur.) Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017

Podaci o odgovornosti

Čepić, Renata i Kalin, Jana

hrvatski

Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije

Znanstvena monografija Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije nastala je kao rezultat timskoga rada istraživača i suradnika pri Učiteljskome fakultetu u Rijeci i Filozofskome fakultetu u Ljubljani u okviru istoimenoga znanstvenoistraživačkog projekta, koji je odobrilo i financiralo Sveučilište u Rijeci. Tekst monografije usmjerava se na tri glavna koncepta koji su ključni za učinkovit i suvremen profesionalni razvoj učitelja: učiteljev status, njegovu ličnost i profesionalne kompetencije za razvoj učenikovih transverzalnih kompetencija u odgojno-obrazovnim praksama. U monografiji se prožimaju teorijska razmatranja složenog i aktualnog, ali nedovoljno istraženog odnosa između ličnosti učitelja, njegova statusa i njegove osposobljenosti za razvoj učeničkih transverzalnih kompetencija, a sve to na temelju rezultata empirijskoga istraživanja. Glavna svrha ove istraživačke studije bila je istražiti iskustva i odnos učitelja razredne nastave i predmetnih nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj i Sloveniji prema profesionalnom razvoju i statusu te njihovu ličnost i transverzalne kompetencije u području samoregulacije, inkluzije i održivog razvoja. Monografija je strukturirana u šest glavnih poglavlja. Nakon uvodnih teorijskih i metodoloških polazišta u drugom je poglavlju postavljen teorijsko-konceptualni okvir temeljen na pregledu znanstveno relevantnih spoznaja o profesionalnom razvoju učitelja, istaknuta su osnovna pojmovna određenja i ključne značajke dominantnih pristupa profesionalnom razvoju te je posebna pozornost dana suvremenim gledištima koja naglašavaju neke perspektive profesionalnog razvoja. Treće poglavlje posvećeno je analizi čimbenika koji se odražavaju na položaj i status učiteljske profesije te su razmotreni različiti pristupi određenju statusa, problemi nepriznavanja učiteljske profesije i implikacije provedene analize za poboljšanje učiteljskog položaja u struci i društvu. Četvrto je poglavlje posvećeno proučavanju osobina ličnosti učitelja iz Hrvatske i Slovenije te analizi njihova odnosa sa samoprocijenjenim profesionalnim kompetencijama i nekim socio-demografskim varijablama. Peto poglavlje sadrži, između ostaloga, pregled najvažnijih kompetencijskih pristupa/modela i okvira za razvoj kompetencija učitelja u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. U šestom se poglavlju govori o samoreguliranom učenju kao važnoj transverzalnoj kompetenciji koja je kao dio trenutačno aktualnog prijedloga Cjelovite kurikularne reforme dobila na važnosti uvođenjem međupredmetne teme „učiti kako učiti“. Konačno, u sedmome poglavlju osobita se pozornost posvećuje pitanjima inkluzivne obrazovne politike i kompetencijama učitelja za inkluzivnu nastavu. Uz teorijske uvide svako poglavlje pruža i empirijski utemeljene spoznaje razmatrane problematike. Ovom monografijom predstavljaju se nove spoznaje u navedenim područjima i istodobno se upućuje na teme koje zahtijevaju daljnja produbljena i proširena istraživanja, posebice kada se radi o nedovoljno istraženim kompleksnim odnosima između ličnosti učitelja, društvenoga statusa učitelja i osposobljenosti učitelja za profesionalno djelovanje u cilju razvoja učeničkih transverzalnih kompetencija.

inkluzija, ličnost, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, profesionalni razvoj učitelja, samoregulacija, status

Odlukom Povjerenstva za izdavačku djelatnost Svučilišta u Rijeci KLASA: 602/09/17-01/05, URBROJ: 2170-57-03-17-3, ovo se djelo objavljuje kao izdanje Sveučilišta u Rijeci.

engleski

Professional Development of Teachers: Reputation, Personality and Transversal Competencies

nije evidentirano

inclusion, personality, education for sustainable development, teacher professsional development, self-regulation, reputation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7917-07-4

202

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija