Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi. (CROSBI ID 58896)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Čepić, Renata ; Kalin, Jana ; Šteh, Barbara Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi. // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.). Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 21-44

Podaci o odgovornosti

Čepić, Renata ; Kalin, Jana ; Šteh, Barbara

hrvatski

Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi.

U drugom se poglavlju znanstvene monografije Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije, pod nazivom Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi, postavlja teorijsko- konceptualni okvir temeljen na pregledu znanstveno relevantnih spoznaja o profesionalnom razvoju učitelja. Ističu se osnovna pojmovna određenja i ključne značajke dominantnih pristupa profesionalnom razvoju te je posebna pozornost dana suvremenim gledištima koja naglašavaju neke perspektive iz kojih proizlaze nove interpretacije i temeljne značajke profesionalnog razvoja. Rezultati su, između ostaloga, pokazali kako unatoč relativno visokim procjenama svoje osposobljenosti za profesionalno djelovanje, hrvatski i slovenski učitelji najniže procjenjuju svoju osposobljenost za djelovanje u istraživačko- razvojnim projektima, mentoriranju učenika na praksi i učenika-pripravnika te za uspostavljanje partnerske suradnje s drugim školama i institucijama. Navedeno sugerira da nisu svi učitelji osposobljeni za mentoriranje niti preuzimaju tu ulogu. Na osnovi toga može se konstatirati da su to područja na kojima bi imalo smisla ubuduće primijeniti više poticaja i podrške učiteljima. Pogled na svijet, odnos prema sebi i drugima, pogled na odnos između pojedinca i škole, obitelj te kulturu općenito, iskustva koja se temelje na znanju, odnosu prema sadržaju učenja i načinima poučavanja kao i sva iskustva koja su oblikovala ideju o tome što je poučavanje te što učiteljev rad uključuje neposredno utječu na interpretaciju i važnost koju učitelji pripisuju svojem iskustvu poučavanja. U tome mnogi autori vide razlog zašto brojni programi profesionalnog razvoja nemaju istinskog utjecaja na promjenu prakse poučavanja, a onda ni na učenje učenika. Stoga je vrlo važno razumjeti kako učitelji profesionalno napreduju te koji uvjeti pridonose tome rastu/napretku i potiču ga.

profesionalni razvoj, učitelji, dominantni pristupi profesionalnom razvoju, kvaliteta, istraživanje, praksa

nije evidentirano

engleski

Professional Development of Teachers: Context, Perspectives and Challenges

nije evidentirano

professional development, teachers, dominant approaches to professional development, quality, research, practice

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-44.

objavljeno

Podaci o knjizi

Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije

Čepić, Renata ; Kalin, Jana

Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7917-07-4

Povezanost rada

Pedagogija