Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi. (CROSBI ID 58896)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Čepić, Renata ; Kalin, Jana ; Šteh, Barbara
hrvatski
Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi.
U drugom se poglavlju znanstvene monografije Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije, pod nazivom Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi, postavlja teorijsko- konceptualni okvir temeljen na pregledu znanstveno relevantnih spoznaja o profesionalnom razvoju učitelja. Ističu se osnovna pojmovna određenja i ključne značajke dominantnih pristupa profesionalnom razvoju te je posebna pozornost dana suvremenim gledištima koja naglašavaju neke perspektive iz kojih proizlaze nove interpretacije i temeljne značajke profesionalnog razvoja. Rezultati su, između ostaloga, pokazali kako unatoč relativno visokim procjenama svoje osposobljenosti za profesionalno djelovanje, hrvatski i slovenski učitelji najniže procjenjuju svoju osposobljenost za djelovanje u istraživačko- razvojnim projektima, mentoriranju učenika na praksi i učenika-pripravnika te za uspostavljanje partnerske suradnje s drugim školama i institucijama. Navedeno sugerira da nisu svi učitelji osposobljeni za mentoriranje niti preuzimaju tu ulogu. Na osnovi toga može se konstatirati da su to područja na kojima bi imalo smisla ubuduće primijeniti više poticaja i podrške učiteljima. Pogled na svijet, odnos prema sebi i drugima, pogled na odnos između pojedinca i škole, obitelj te kulturu općenito, iskustva koja se temelje na znanju, odnosu prema sadržaju učenja i načinima poučavanja kao i sva iskustva koja su oblikovala ideju o tome što je poučavanje te što učiteljev rad uključuje neposredno utječu na interpretaciju i važnost koju učitelji pripisuju svojem iskustvu poučavanja. U tome mnogi autori vide razlog zašto brojni programi profesionalnog razvoja nemaju istinskog utjecaja na promjenu prakse poučavanja, a onda ni na učenje učenika. Stoga je vrlo važno razumjeti kako učitelji profesionalno napreduju te koji uvjeti pridonose tome rastu/napretku i potiču ga.
profesionalni razvoj, učitelji, dominantni pristupi profesionalnom razvoju, kvaliteta, istraživanje, praksa
nije evidentirano
engleski
Professional Development of Teachers: Context, Perspectives and Challenges
nije evidentirano
professional development, teachers, dominant approaches to professional development, quality, research, practice
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-44.
objavljeno
Podaci o knjizi
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2017.
978-953-7917-07-4