Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremeni profesionalni razvoj učitelja: implikacije za istraživanja i praksu (CROSBI ID 649390)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Čepić, Renata Suvremeni profesionalni razvoj učitelja: implikacije za istraživanja i praksu // Knjiga sažetaka: Current Trends in Higher Education in Europe: Institutional Childhood: Contemporary Educational Challenges/Institucijsko djetinjstvo / Vujičić, L., Holz, O., Duh, M. & Michielsen, M. (Eds.) (ur.). Rijeka: LIT Verlag, 2017

Podaci o odgovornosti

Čepić, Renata

hrvatski

Suvremeni profesionalni razvoj učitelja: implikacije za istraživanja i praksu

Sažetak: Suvremene poglede na profesionalni razvoj karakterizira profesionalno učenje ne kao kratkoročna intervencija već kao cjeloživotni proces učenja i razvoja na osobnom, društvenom i užem stručnom području. Pritom je važno kako učitelj sagledava svoju osposobljenost te kako procjenjuje mogućnosti za svoje profesionalno djelovanje u smjeru kritičkog, neovisnog te odgovornog odlučivanja i djelovanja. U radu se postavlja teorijsko- konceptualni okvir temeljen na pregledu relevantnih znanstveno-istraživačkih spoznaja o profesionalnom razvoju učitelja, ističu se osnovna pojmovna određenja i ključne značajke dominantnih pristupa profesionalnom razvoju te se posebna pozornost pridaje suvremenim gledištima koja naglašavaju neke perspektive profesionalnog razvoja iz kojih proizlaze nove interpretacije i temeljne značajke profesionalnog razvoja. Naglašena je uloga učiteljskih stavova i vrijednosti u procesu usvajanja boljeg razumijevanja i razvoja njihove profesionalnosti kao i osiguravanju dobrobiti djece. Polazeći od analize dominantnih interpretacija i tumačenja suvremenih koncepata profesionalnog razvoja u okviru istraživačkog diskursa, zaključno se razmatraju implikacije provedene analize za osmišljavanje promjena i mogućih smjerova za poboljšanje kvalitete profesionalnog razvoja učitelja iz različitih perspektiva. Abstract: Contemporary views on professional development are characterized by professional learning not as a short-term intervention but as a lifelong process of learning and development at the personal, social and narrow field of expertise. It is thereby important that the teacher is aware of his/her competence and assesses the possibilities for their professional activity in the direction of critical, independent, and responsible decision-making and action. The paper sets the theoretical and conceptual framework based on a review of relevant scientific-research knowledge about the professional development of teachers, emphasizes the basic conceptual definitions and key features of the dominant approach to professional development, and special attention is given to contemporary views which highlight some prospects for professional development which establish new interpretations and basic characteristics of professional development. The role of teachers' attitudes and values in the process of adopting a better understanding and development of their professionalism, as well as ensuring the welfare of children. Starting from the analysis of the dominant interpretations and interpretation of modern concepts of professional development within the research discourse, we conclude this research by discussing the implications of the analysis for design changes and possible directions for improving the quality of teacher professional development from different perspectives.

profesionalni razvoj, učitelj, suvremeni pristupi, kvaliteta, istraživanje, research, praksa

nije evidentirano

engleski

Contemporary teacher professional development: implications for research and practice

nije evidentirano

professional development, teacher, contemporary approaches, quality, research, practice

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka: Current Trends in Higher Education in Europe: Institutional Childhood: Contemporary Educational Challenges/Institucijsko djetinjstvo

Vujičić, L., Holz, O., Duh, M. & Michielsen, M. (Eds.)

Rijeka: LIT Verlag

Podaci o skupu

10th International Conference in Rijeka, Croatia: Current Trends in Higher Education in Europe: Institutional Childhood: Contemporary Educational Challenges/Institucijsko djetinjstvo

pozvano predavanje

26.05.2017-27.05.2017

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija