Dvije faze obrazovne politike u Hrvatskoj nakon 1990. godine (CROSBI ID 240441)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Žiljak, Tihomir
hrvatski
Dvije faze obrazovne politike u Hrvatskoj nakon 1990. godine
Autor opisuje faze obrazovnih politika u Republici Hrvatskoj nakon 1990. godine. Dva desetljeća dijeli u dvije osnovne faze: (1) fazu razgradnje naslijeđenog sustava i nesustavnih promjena u 1990-tim godina te (2) fazu rasprava, izrade i implementacije strategije u procesu europeizacije nakon 2000-te godine. Kriterije razlikovanja faza temelji na Howlettovim elementima uspješnosti javnih politika (programi, procesi politika i političke okolnosti). U svakoj fazi analiziraju se osnovne političke okolnosti, programski ciljevi, akteri, instrumenti te načini implementacije određenih politika. Autor zaključuje da se paralelno mijenjaju ciljevi na europskoj razini i ciljevi hrvatske obrazovne politike te se događa dvostruku prijelom. U europskoj obrazovnoj politici se događa ulazak obrazovanja u središte političkog interesa uz prioritet izgradnje društva znanja cjeloživotnim učenjem. U Hrvatskoj se obrazovni prostor, koji je ispražnjen od socijalističkog sustava vrijednosti i ciljeva, ispunjava novim europskim ciljevima i modelima. Autor zaključuje da su na djelu dva oblika djelovanja u procesu europeizacije: mijenjanje pod pritiskom politike uvjetovanja i transnacionalnih poticaja i pretpristupnih programa te, drugi oblik, nastojanje da se djeluje prikladno (europski i moderno) uz učinke socijalizacije, imitiranje, korištenje tuđih iskustava.
obrazovna politika, Hrvatska, europeizacija, promjene
nije evidentirano
engleski
Two Phases of Educational Policy in Croatia After the Year 1990
nije evidentirano
educational policy, Croatia, Europeanization, changes
nije evidentirano