Physicians and chamber music in Zagreb in the 19th and 20th centuries (CROSBI ID 411201)

Končar, Domagoj Physicians and chamber music in Zagreb in the 19th and 20th centuries / Borovečki, Ana (mentor); Lang, Nada (neposredni voditelj). Zagreb, Medicinski fakultet u Zagrebu, . 2017

Končar, Domagoj

Borovečki, Ana

Lang, Nada

Physicians and chamber music in Zagreb in the 19th and 20th centuries

Cilj ovog diplomskog rada bio je pronaći i identificirati što više liječnika koji su bili pojedinci - nositelji medicine u Zagrebu u 19. i 20. stoljeću te istovremeno aktivni glazbenici na (gudačkom) instrumentu u komornim sastavima. Nadalje, cilj je bio odrediti i moguće utjecaje izmedju tih dvaju prekrasnih životnih zvanja. Združeno proučavanje postojeće literature Antuna Goglie i Viktora Boića te istraživanje arhiva Hrvatskog glazbenog zavoda (HGZ) i Hrvatskog liječničkog zbora (HLZ) rezultiralo je mnoštvom pretežno neobrađenog teksta punog imena brojnih liječnika i njihovih životnih puteva – izazova u njihovoj medicinskoj karijeri kao i proba i nastupa u slobodno vrijeme obilježenima predanošću komornoj glazbi. Ovo se događalo uglavnom u njihovim vlastitim domovima koji su kronološki i zabilježeni te dvoranama Zavoda, ali ponekad također i na drugim, javnim mjestima. Pored toga, promotren je i opisan zanimljiv razvoj Društvenog orkestra HGZ-a. Razumljivo, postupno poniranje klasične glazbe u užem smislu s vremenom je prouzročilo zamjetno manji interes među slušateljima tako da je i broj sastava neprestano opadao. Međutim, posebna veza medicine i (klasične) glazbe i dalje ostaje neupitna, dok njihova zajednička humanost, virtuoznost i ljepota nastavljaju bezvremenski inspirirati.

physicians, Zagreb, 19th and 20th centuries, musicians, chamber music

30

16.06.2017.