Utjecaj krutosti papira na kvalitetu bešavne forme uveza s PUR ljepilom (CROSBI ID 411280)

Bracić, Mario Utjecaj krutosti papira na kvalitetu bešavne forme uveza s PUR ljepilom / Pasanec Preprotić, Suzana (mentor); Petković, Gorana (neposredni voditelj). Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2017

Bracić, Mario

Pasanec Preprotić, Suzana

Petković, Gorana

Utjecaj krutosti papira na kvalitetu bešavne forme uveza s PUR ljepilom

Knjiga osim zadovoljavanja osnovnih knjigoveških kriterija nudi i sadržajne momente, što izravno znači da uvez knjige mora biti prilagođen njezinom značenju. Na prvom mjestu, meko uvezana knjiga treba zadovoljiti vizualna i taktilna osjetila čitatelja. Drugo, uvez knjige treba biti izdržljiv i prikladan za korištenje. Treće, svaka knjiga treba zadovoljavati potrebe čitatelja odnosno zahtjeve tržišta. Poduzimanje potrebitih mjera u postizanju njezine kvalitete odnosno izdržljivosti zahtjeva potpuno poznavanje grafičkog materijala (papir, ljepilo) i tehnologija bešavne (lijepljene) forme uveza. Svojstva papira imaju izravan utjecaj na kvalitetu uveza samo onda ako je vrsta ljepila uskladiva s papirom. Dakle adhezivnost papira (bindabylity), krutost papira (drapeability), format knjige i debljina hrpta knjižnog bloka neki su od čimbenika koji djeluju izravno na otvaranja i listanja stranica knjige. Kvaliteta uveza utvrđena je samo onda ako u momentu njezina otvaranja listovi stranica obiju polovica knjige čine jednu naslagu koja od linije uveza naglo rastu, a zatim se blago spušta prema njezinim krajevima svaka na svoju stranu. Cilj je istražiti utjecaj debljine papira na kvalitetu uveza s PUR ljepilom. Pretpostavlja se kako manje gramature premazanih papira daju bolju kvalitetu uveza za veće opsege knjižnog bloka. Korištenjem kvantitativnih metoda vrednovanja krutosti papira na slobodni pad i čvrstoće knjižnog bloka utvrditi će istinitost tvrdnje.

meki uvez, krutost papira, čvrstoća knjižnog bloka, PUR ljepilo

The impact of paper stiffness on the quality of perfect bound books glued with PUR adhesive

soft binding, paper stiffness, book block strength, PUR glue