Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prihvaćenost i prijateljstvo djece i mladih s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 240670)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Žic Ralić, Anamarija ; Ljubas, Marina Prihvaćenost i prijateljstvo djece i mladih s teškoćama u razvoju // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 22 (2013), 3; 435-453. doi: 10.5559/di.22.3.03

Podaci o odgovornosti

Žic Ralić, Anamarija ; Ljubas, Marina

hrvatski

Prihvaćenost i prijateljstvo djece i mladih s teškoćama u razvoju

Inkluzija djece s teškoćama u redovit sustav odgoja I obrazovanja svakako je povećala broj socijalnih interakcija između djece s teškoćama i bez teškoća u razvoju. Međutim, većina dosadašnjih istraživanja upućuje na nisku prihvaćenost djece s teškoćama u razvoju u vršnjačkom okruženju. Niža razina socijalne prihvaćenosti može utjecati na razvoj prijateljstva kao najvažnijeg odnosa s vršnjacima. Ovaj rad daje pregled istraživanja prirode pozitivnih vršnjačkih interakcija djece s teškoćama u razvoju, odnosno prihvaćanja i prijateljstva s djecom tipičnoga razvoja kao i s djecom koja također imaju poteškoće u razvoju. Djeca s teškoćama u razvoju, za razliku od tipičnih vršnjaka, često doživljavaju veće poteškoće u stvaranju i održavanju prijateljstva. Odgođen razvoj motoričkih, percepcijskih, kognitivnih, jezičnih, komunikacijskih i/ili socijalnih vještina vjerojatno pridonosi poteškoćama djece s teškoćama u razvoju u stvaranju trajnih prijateljstava. Rad nudi i pregled znanstvenih spoznaja o učinkovitosti istraživanih strategija u cilju socijalne prihvaćenosti i poticanja razvoja te održavanja prijateljstva.

djeca s teškoćama u razvoju, socijalna prihvaćenost, prijateljstvo, vršnjaci

nije evidentirano

engleski

Inclusion and Friendships of Children with Disabilities

nije evidentirano

children with disabilities, social acceptance, friemdship, peers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (3)

2013.

435-453

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.22.3.03

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost