Sinteza SnS2 fotokatalitičkih filmova i karakterizacija njihovih poluvodičkih svojstava (CROSBI ID 650167)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Katić, Jozefina ; Metikoš-Huković, Mirjana Sinteza SnS2 fotokatalitičkih filmova i karakterizacija njihovih poluvodičkih svojstava // 7th ISE SSRSE Book of Abstracts. 2017. str. 21-21

Katić, Jozefina ; Metikoš-Huković, Mirjana

Sinteza SnS2 fotokatalitičkih filmova i karakterizacija njihovih poluvodičkih svojstava

Kositrov disulfid (SnS2) je atraktivan i obećavajući fotokatalizator koji absorbira sunčevo zračenje u vidljivom dijelu spektra. Elementarne komponente SnS2 su dostupne, jeftine i netoksične, pa stoga ovaj poluvodički materijal nalazi široku primjenu u industrijskim procesima fotokatalitičke razgradnje vode, konverziji energije sunčevog zračenje u električnu energiju, u procesima pročišćavanja otpadnih voda (metalni ioni, organska bojila i farmaceutici). Visoka cijena proizvodnje SnS2 monokristala poticajna je istraživačima u pronalaženju novih jeftinijih tehnika sinteze SnS2 fotokatalizatora. Najčešće korištene sintetske metode često uključuju složene postupke pripreme i/ili organometalne prekursore i spojeve sumpora koji su toksični i skupi. Stoga je predložena jednostavna, ekonomski i ekološki prihvatljiva metoda sinteze SnS2 filmova potenciostatskom anodnom polarizacijom kositra u elektrolitskoj otopini sulfidnih iona. Formirani SnS2 filmovi istraživani su in situ elektrokemijskim metodama i ex situ površinsko– analitičkim metodama. Elektronska struktura SnS2 filmova razmatrana je u okviru energija–vrpce modela i formiranja Schottky barijere na međufaznoj granici SnS2|elektrolit. Primjenom Mott–Schottky analize određeni su poluvodički parametri na temelju kojih su konstruirani energija–vrpce dijagrami. Položaji energetskih Fermijevih nivoa anodne i katodne dekompozicije SnS2 filma i kompetitivnih redoks reakcija, koje se odvijaju na međufaznoj granici SnS2|elektrolit, određeni su iz termodinamičkih podataka. Na temelju dobivenih rezultata diskutirana je stabilnost poluvodičkog SnS2 filma prema čvrsto–faznim procesima katodne dekompozicije učešćem e– i anodne dekompozicije učešćem h+, što je ključno za fotokatalitičku djelotvornost materijala.

filmovi kositrovog disulfida ; poluvodička svojstva

Synthesis of the visible-photocatalyst SnS2 films and characterization of their semiconducting properties

tin sulfide films ; semiconducting properties ; electrochemical impedance spectroscopy