Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poučavanje, istraživanje, mišljenje (CROSBI ID 59030)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Barbarić, Damir Poučavanje, istraživanje, mišljenje // Institut za filozofiju 1967.-2017. / Banić-Pajnić, Erna/Boršić, Luka/Grgić, Filip/Pećnjak, Davor/Skuhala Karasman, Ivana/Zovko, Jure (ur.). Zagreb: Institut za filozofiju, 2017. str. 9-21

Podaci o odgovornosti

Barbarić, Damir

hrvatski

Poučavanje, istraživanje, mišljenje

Da bi se onaj tko poučava filozofiju izvukao iz začaranog kruga sve sumornijeg ustrajavanja u ponavljanju istih apstraktnih shema, da bi njegovo poučavanje ponovno steklo davno izgubljenu izvornost, mora se povremeno sam okušati u neposrednom istraživanju, kako bi se iz njega katedri vratio s obnovljenom svježinom, strašću i uvjerljivošću. Bit istraživanja je osobno upuštanje u ono o čemu se u poučavanju inače samo pripovijeda, stjecanje vlastita neposrednog iskustva toga. Tu se o predmetu pouke više ne izlaže i ne predaje, ne prenose se uvidi i spoznaje drugih, nego se s tim sad izravno hvata u koštac. Filozofski istraživač ne zadovoljava se prijevodima velikih djela tamo gdje može posegnuti za izvornicima ; štoviše, kod najvažnijih klasičnih djela nastoji doprijeti i do najvažnijih sačuvanih rukopisa. Ne štedi truda i vremena da se podrobno upozna s povijesnim okolnostima rađanja misli koje mu se pokazuju kao središnje i bitne, kao i s njihovim odnosom spram bitnih nazora epohe u kojoj su nastale i kojoj izvorno pripadaju. Neumorno se trudi oko stjecanja elementarnih znanja iz prirodnih znanosti, povijesti, pjesništva i književnosti općenito, njeguje vlastit odnos spram umjetnosti, traži susret i dijalog s religijom i teologijom. Bit takva istraživanja dobro je sažeta u staroj krilatici tua res agitur. Naime, u svemu što istražuje duhovan čovjek uvijek nalazi i prepoznaje jedan bitni moment sama sebe. U svakoj spoznaji koju na taj način stječe osjeća se i sam iznova spoznatim, a ujedno i izmijenjenim, obogaćenim, usavršenim.

poučavanje, znanost, filozofija, istraživanje, mišljenje

nije evidentirano

engleski

Teaching, research, thinking

nije evidentirano

teaching, science, philosophy, research, thinking

nije evidentirano

Podaci o prilogu

9-21.

objavljeno

Podaci o knjizi

Institut za filozofiju 1967.-2017.

Banić-Pajnić, Erna/Boršić, Luka/Grgić, Filip/Pećnjak, Davor/Skuhala Karasman, Ivana/Zovko, Jure

Zagreb: Institut za filozofiju

2017.

978-953-7137-48-9

Povezanost rada

Filozofija