Poučavanje, istraživanje, mišljenje (CROSBI ID 59030)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Barbarić, Damir
hrvatski
Poučavanje, istraživanje, mišljenje
Da bi se onaj tko poučava filozofiju izvukao iz začaranog kruga sve sumornijeg ustrajavanja u ponavljanju istih apstraktnih shema, da bi njegovo poučavanje ponovno steklo davno izgubljenu izvornost, mora se povremeno sam okušati u neposrednom istraživanju, kako bi se iz njega katedri vratio s obnovljenom svježinom, strašću i uvjerljivošću. Bit istraživanja je osobno upuštanje u ono o čemu se u poučavanju inače samo pripovijeda, stjecanje vlastita neposrednog iskustva toga. Tu se o predmetu pouke više ne izlaže i ne predaje, ne prenose se uvidi i spoznaje drugih, nego se s tim sad izravno hvata u koštac. Filozofski istraživač ne zadovoljava se prijevodima velikih djela tamo gdje može posegnuti za izvornicima ; štoviše, kod najvažnijih klasičnih djela nastoji doprijeti i do najvažnijih sačuvanih rukopisa. Ne štedi truda i vremena da se podrobno upozna s povijesnim okolnostima rađanja misli koje mu se pokazuju kao središnje i bitne, kao i s njihovim odnosom spram bitnih nazora epohe u kojoj su nastale i kojoj izvorno pripadaju. Neumorno se trudi oko stjecanja elementarnih znanja iz prirodnih znanosti, povijesti, pjesništva i književnosti općenito, njeguje vlastit odnos spram umjetnosti, traži susret i dijalog s religijom i teologijom. Bit takva istraživanja dobro je sažeta u staroj krilatici tua res agitur. Naime, u svemu što istražuje duhovan čovjek uvijek nalazi i prepoznaje jedan bitni moment sama sebe. U svakoj spoznaji koju na taj način stječe osjeća se i sam iznova spoznatim, a ujedno i izmijenjenim, obogaćenim, usavršenim.
poučavanje, znanost, filozofija, istraživanje, mišljenje
nije evidentirano
engleski
Teaching, research, thinking
nije evidentirano
teaching, science, philosophy, research, thinking
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-21.
objavljeno
Podaci o knjizi
Institut za filozofiju 1967.-2017.
Banić-Pajnić, Erna/Boršić, Luka/Grgić, Filip/Pećnjak, Davor/Skuhala Karasman, Ivana/Zovko, Jure
Zagreb: Institut za filozofiju
2017.
978-953-7137-48-9