Uvođenje elemenata računalne igre u online poučavanje sadržaja informatičkih nastavnih predmeta (CROSBI ID 411678)

Bernik, Andrija Uvođenje elemenata računalne igre u online poučavanje sadržaja informatičkih nastavnih predmeta / Bubaš, Goran ; Radošević, Danijel (mentor); Varaždin, Fakultet organizacije i informatike, . 2017

Bernik, Andrija

Bubaš, Goran ; Radošević, Danijel

Uvođenje elemenata računalne igre u online poučavanje sadržaja informatičkih nastavnih predmeta

U ovoj disertaciji prvo se daje pregled istraživanja iz područja primjene gemifikacije u e-učenju. Provedena je anketa među nastavnicima koji koriste e- učenje u radu sa studentima, nakon koje slijedi predistraživanje, te prvo i drugo glavno istraživanje. Istraživanje spada u područje društvenih znanosti, gdje se provjerava spoznaja je li primjena motivirajućih elemenata računalnih igara omogućila ostvarenje boljih rezultata po pitanju studentovog znanja. Također, analizirana je motivacija kao aktivnost studenata koji su koristili gemificirani e-tečaj. Ova disertacija sastoji se od osam poglavlja čiji je kratak sadržaj opisan u nastavku sažetka.  Poglavlje ''1. Uvod'' - opisuje se i definira istraživački problem te koja je tema ove disertacije. Navode se ciljevi i hipoteze istraživanja, prikazuje se slika tijeka istraživanja te opis teorijskog i empirijskog dijela istraživanja.  Poglavlje ''2. Pedagoški i tehnološki aspekti e-učenja'' - poglavlje opisuje pojam e-učenja te njegove osnovne elemente. Opisane su sve aktivnosti i resursi prisutni u Moodle sustavu. Poglavlje završava opisom pedagoških aspekata koji imaju temelje u području e-učenja.  Poglavlje ''3. Gemifikacija e-učenja'' - unutar poglavlja ističe se teoretski opisi i definicije gemifikacije kao i osnovni elementi koji su prisutni u gemificiranim sustavima. Opisuju se tipovi igrača te pedagoški i psihološki aspekti teorije tijeka na uvođenje gemifikacije u obrazovni sustav. Navode se primjeri elemenata računalnih igara u obrazovnom sustavu kao i osnovni prikaz postojećih gemifikacijskih modela.  Poglavlje ''4. Dizajn e-tečaja'' - poglavlje navodi postojeće stanje i izgled prosječnog Moodle e-tečaja. Autor disertacije je razvio konceptualan model eRIOOS, prema kojemu je izrađen prototip gemificiranog sustava za korištenje u predistraživanju provedenom na Sveučilištu Sjever. S obzirom na prototip, pokrenuta je izrada i implementacija idejnog rješenja za prvo glavno istraživanje, provedeno na Fakultetu organizacije i informatike, na preddiplomskom studiju u zimskom semestru akademske godine 2015./2016. Idejno rješenje napravljeno je i za drugo glavno istraživanje, koje je provedeno na Fakultetu organizacije i informatike, na prvoj godini diplomskog studija u zimskom semestru akademske godine 2015./2016.  Poglavlje ''5. Opis i obilježja istraživanja'' - poglavlje prikazuje teorijska razmatranja te se navode ciljevi i hipoteze istraživačkog rada. Ističe se vremensko trajanje istraživanja kao i faze empirijskog tijeka istraživanja. Slijedi objašnjenje ishoda učenja za sva tri istraživanja, zajedno s ispitnim pitanjima koji ishode i provjeravaju. Opisuju se instrumenti istraživačkog rada, ispitanici te sadržaj svih e-tečajeva koji se koriste u istraživanju. Poglavlje završava objašnjenjem koraka u pripremi provođenja istraživanja.  Poglavlje ''6. Rezultati istraživanja'' - unutar poglavlja 6. daje se iscrpan pregled i analiza svih triju istraživanja. Sva tri istraživanja imaju istu strukturu, analiziraju se rezultati predtesta i posttesta, provjerava se statistička razlika između parova ispitanika pomoću izračunavanja statističke značajnosti razlike metodom t-testa između prosječnih rezultata odgovora. Provodi se analiza unutarnjih konzistentnosti skala u svim trima provedenim istraživanjima te se navode zaključci imajući u vidu hipoteze, podhipoteze i prosječne rezultate polaznika eksperimentalnih i kontrolnih e-tečaja.  Poglavlje ''7. Diskusija'' - poglavlje ističe osvrt na preduvjete i rezultate istraživačkog rada ove disertacije. Navode se zaključci za sva provedena istraživanja i objašnjenje za prihvaćanje tvrdnji hipoteza H1 i H2, isto kao i podhipoteza H1.1, H2.1, H2.2, H2.3, H2.4 i H2.5. Poglavlje se zaključuje navodom nekoliko doktorskih disertacija drugih istraživača.  Poglavlje ''8. Zaključak'' - zadnje poglavlje uz sumirani prikaz govori o metodologiji i ishodu empirijskog istraživanja. Spominju se doprinosi i ograničenja istraživanja te se navode otvoreni problemi i smjerovi za buduća istraživanja. Disertacija završava zaključkom, popisom korištene literature te prilozima.

on-line poučavanje, informatika ; gemificirani e-tečaj ; računalne igre

Implementation of Computer Game Elements into Online Teaching of Information Technology Courses

On-line teaching ; computer science ; gamified e-course ; computer games