Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlike u kinantropološkim obiljžjima učenica prvog razreda srednjih škola u odnosu na makroregionalne značajke Republika Hrvatske (CROSBI ID 411870)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Prce, Stipan Razlike u kinantropološkim obiljžjima učenica prvog razreda srednjih škola u odnosu na makroregionalne značajke Republika Hrvatske / Prskalo, Ivan (mentor); Mostar, Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Prce, Stipan

Prskalo, Ivan

hrvatski

Razlike u kinantropološkim obiljžjima učenica prvog razreda srednjih škola u odnosu na makroregionalne značajke Republika Hrvatske

Učenice prvih razreda srednjih škola Republike Hrvatske podijeljene su prema mjestu u kojem polaze školu na učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije. Istraživanjem će se utvrditi razlike u 15 motoričkih i četiri antropometrijske varijable. Faktorska analiza pokazuje da kod učenica iz Kontinentalne makroregije dinamogena sposobnost očitovanja snage pripada istom faktoru kao i antropometrijske varijable, a kod učenica iz Jadranske makroregije faktoru koji definira ostale motoričke varijable. U kanoničkoj korelacijskoj analizi nalaze se samo razlike u uspoređivanju odnosa motorike i antropometrije. Analiza varijance nalazi značajnu razliku u 12 testova. Multivarijantna analiza varijance ove dvije grupe statistički značajno razlikuje. Diskriminativna funkcija statistički značajno razlikuje učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije. Antropometrijske varijable nemaju značajne utjecaje na razlikovanje ispitivanih grupa. Klaster analiza podijelila je populaciju Hrvatske na pet grupa dok je učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije podijelila na po četiri grupe. Kod kontinentalki većina testova se smjestila na jedan distinktni faktor. Kod učenica iz Jadranske makroregije struktura je vrlo složena. Učenice iz Kontinentalne makroregije imaju pet značajnih polarnih taksona, a učenice iz Jadranske makroregije šest značajnih polarnih taksona. Korištene statističke analize nedvojbeno pokazuju da učenice iz Kontinentalne i Jadranske makroregije ne pripadaju istoj populaciji. Zbog toga bi nastavni plan i program kao i norme trebalo prilagoditi kinantropološkim značajkama učenica iz različitih makroregija. Sadržaji sportskih igara se preporučuju učenicama iz Jadranske makroregije, a učenicama iz kontinentalnog dijela se preporučuju kineziološke aktivnosti s težinskim značajkama.

makroregije, učenice, prvi razred srednje škole, Republika Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Macroregional differences in kinanthropological characteristics between the high school 1st grade pupils in the Republic of Croatia

nije evidentirano

makroregije, učenice, prvi razred srednje škole, Republika Hrvatska

nije evidentirano

Podaci o izdanju

137

07.04.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti

Mostar

Povezanost rada

Pedagogija