Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi (CROSBI ID 412000)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rak, Tena Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatska, Hrvatski studiji, . 2017

Podaci o odgovornosti

Rak, Tena

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi

U središtu proučavanja ovog rada je humor kao jedan od oblika komunikacije koji se u školi svakodnevno koristi. Humoru se, kao jednom od poželjnijih osobina kod nastavnica i nastavnika, daje premalo pažnje u istraživanjima obrazovanja na ovim prostorima. Istraživanje se također bavi i osobnim karakteristikama nastavnica i nastavnika te njihovim zadovoljstvom poslom, s naglaskom na zadovoljstvo profesionalnom ulogom, kao odrednicama koje doprinose razredno-nastavnom ozračju. Obuhvaćeno je 200 srednjoškolskih nastavnica (74, 1%) i nastavnika (25, 9%) iz 14 škola gimnazijskog, strukovnog i mješovitog programa s područja triju županija sjeverozapadne Hrvatske te Grada Zagreba. Rezultati istraživanja pokazuju djelomičnu povezanost stilova humora s osobnim karakteristikama nastavnica i nastavnika. Utvrđene su spolne razlike na način da nastavnici koriste negativne stilova humora više od nastavnica, iako obje skupine koriste pozitivne stilove humora značajno više od negativnih. Također, pokazalo se da su nastavnice emocionalno kompetentnije od nastavnika. I nastavnice i nastavnici postižu podjednake rezultate na mjerama samopoštovanja i zadovoljstva poslom. Zaključak je da se temeljem pojedinih stilova humora kod nastavnica i nastavnika može predvidjeti njihovo samopoštovanje i emocionalna kompetencija. U radu se raspravlja i o implikacijama rezultata u kontekstu važnosti osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi te o razlozima zbog kojih je korisno uključiti pozitivne stilove humora u svakodnevnu komunikaciju u razredu.

humor, stilovi humora, zadovoljstvo poslom, emocionalna kompetencija, samopoštovanje, nastavnice, nastavnici, učiteljice, učitelji

nije evidentirano

engleski

The Role of Humor and Teachers' Personal Characteristics in Their Professional Role

nije evidentirano

humor styles, job satisfaction, emotional competences, self-esteem, teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

41

14.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija