Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika (ponavljanje pitanja i uporaba stanki) (CROSBI ID 241945)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Čurković-Kalebić, Sanja O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika (ponavljanje pitanja i uporaba stanki) // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 32 (2002), 3-4; 137-144

Podaci o odgovornosti

Čurković-Kalebić, Sanja

hrvatski

O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika (ponavljanje pitanja i uporaba stanki)

U radu se analiziraju dvije vrste prilagodbi u govoru nastavnika na satu stranog jezika: ponavljanje pitanja kao jedna od lingvističkih prilagodbi te uporaba stanke u govoru nastavnika kao jedna od paralingvističkih prilagodbi. Analize se provode na korpusu snimaka razrednog dijeloga na satovima engleskog jezika u hrvatskim školama. Rezultati istraživanja pokazuju da je ponavljanje pitanja važna strategija nastavnikova govora jer 38% pitanja u analiziranom uzorku jesu ponovljena pitanja. Funkcionalna analiza ponavljanja pitanja pokazuje da nastavnici najčešće ponavljaju pitanja kako bi privukli pozornost učenika, upozorili na netočnost u učenikovoj jezičnoj produkciji ili pak potaknuli učenike na komunikaciju. Učestalost stanke u govoru nastavnika ovisi o brzini njegova govora i dijelu nastavnog sata te o činjenici da li je nastavnik izvorni ili neizvorni govornik. Mjesto na kojem se rabi stanka ovisi o funkciji poteza koji prethodi odnosno koji slijedi. Tako se stanka najčešće rabi između poteza kojim nastavnik vrednuje učenikovu govornu produkciju i poticaja kojim potiče drugog učenika na komunikaciju.

strani jezik ; govor nastavnika ; prilagodbe ; ponavljanje pitanja ; stanka

nije evidentirano

engleski

On Teacher Talk in the Foreign Language Classroom (Repeating a Question and the Use of Pauses)

nije evidentirano

foreign language ; teacher talk ; adaptations ; repeating a question ; pause

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32 (3-4)

2002.

137-144

objavljeno

0351-0840

Povezanost rada

Filologija