O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika (ponavljanje pitanja i uporaba stanki) (CROSBI ID 241945)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Čurković-Kalebić, Sanja
hrvatski
O govoru nastavnika u nastavi stranih jezika (ponavljanje pitanja i uporaba stanki)
U radu se analiziraju dvije vrste prilagodbi u govoru nastavnika na satu stranog jezika: ponavljanje pitanja kao jedna od lingvističkih prilagodbi te uporaba stanke u govoru nastavnika kao jedna od paralingvističkih prilagodbi. Analize se provode na korpusu snimaka razrednog dijeloga na satovima engleskog jezika u hrvatskim školama. Rezultati istraživanja pokazuju da je ponavljanje pitanja važna strategija nastavnikova govora jer 38% pitanja u analiziranom uzorku jesu ponovljena pitanja. Funkcionalna analiza ponavljanja pitanja pokazuje da nastavnici najčešće ponavljaju pitanja kako bi privukli pozornost učenika, upozorili na netočnost u učenikovoj jezičnoj produkciji ili pak potaknuli učenike na komunikaciju. Učestalost stanke u govoru nastavnika ovisi o brzini njegova govora i dijelu nastavnog sata te o činjenici da li je nastavnik izvorni ili neizvorni govornik. Mjesto na kojem se rabi stanka ovisi o funkciji poteza koji prethodi odnosno koji slijedi. Tako se stanka najčešće rabi između poteza kojim nastavnik vrednuje učenikovu govornu produkciju i poticaja kojim potiče drugog učenika na komunikaciju.
strani jezik ; govor nastavnika ; prilagodbe ; ponavljanje pitanja ; stanka
nije evidentirano
engleski
On Teacher Talk in the Foreign Language Classroom (Repeating a Question and the Use of Pauses)
nije evidentirano
foreign language ; teacher talk ; adaptations ; repeating a question ; pause
nije evidentirano