Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama HŽ Infrastrukture izmjeničnog sustava vuče 25 kV 50 Hz (CROSBI ID 780979)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Uglešić, Ivo ; Pavić, Ivica ; Filipović-Grčić, Božidar Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama HŽ Infrastrukture izmjeničnog sustava vuče 25 kV 50 Hz // Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama HŽ Infrastrukture izmjeničnog sustava vuče 25 kV 50 Hz. 2014.

Podaci o odgovornosti

Uglešić, Ivo ; Pavić, Ivica ; Filipović-Grčić, Božidar

hrvatski

Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama HŽ Infrastrukture izmjeničnog sustava vuče 25 kV 50 Hz

U studiji je obrađena problematika primjene regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama HŽ Infrastrukture izmjeničnog sustava vuče 25 kV, 50 Hz. Provedena su detaljna istraživanja utjecaja regenerativnog kočenja na prijenosnu mrežu 110 kV mrežu HOPS-a. U poglavlju 1 opisan je princip rada regenerativnog kočenja i pretvarača visokih snaga za napajanje trofaznih motora vučnih vozila. Kroz pregled stručne literature opisana su iskustva korištenja regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama HŽ Infrastrukture te na prugama drugih željeznica u svijetu. Opisane su prednosti i ograničenja primjene regenerativnog kočenja. Poglavlje 2 obrađuje problematiku utjecaja regenerativnog kočenja na smanjenje emisija CO2 i na uštedu električne energije. Na temelju mjerenja povratne energije iz 25 kV kontaktne mreže HŽ Infrastrukture u periodu 2011.-2014. izračunato je smanjenje emisije CO2 u okoliš. Dan je prijedlog naplate električne energije za vučna vozila koja koriste regenerativno kočenje. U poglavlju 3 prikazan je primjer proračuna naponskih i strujnih izobličenja u kontaktnoj mreži pri regenerativnom kočenju niskopodnog elektromotornog vlaka za regionalni promet u programu EMTP-ATP. Viši strujni i naponski harmonici izraženi su na frekvencijama ≈2 kHz koje odgovaraju sklopnoj frekvenciji IGBT-ova u pretvaračima elektrovučnog vozila. Trenutno stanje podešenja relejne zaštite od povrata energije u elektrovučnim podstanicama HŽ Infrastrukture prikazano je u poglavlju 4. Dan je prijedlog koncepcija relejne zaštite u slučajevima samostalnog i paralelnog rada elektrovučnih podstanica pri regenerativnom kočenju. Poglavlje 5 opisuje utjecaje na signalno-sigurnosne uređaje i telekomunikacijske sustave. Prikazane su kritične frekvencije i granične vrijednosti te dozvoljeni gabariti za kritične frekvencije signalno-sigurnosnih uređaja. U poglavlju 6 analiziran je utjecaj regenerativnog kočenja na naponske i strujne prilike u prijenosnoj 110 kV mreži HOPS-a. Pregled kriterija za dobivanje uporabne dozvole za elektrovučna vozila prikazan je u poglavlju 7. Opisana je procedura za dobivanje uporabne dozvole od HOPS-a za primjenu regenerativnog kočenja. Mjerenje kvalitete napona, te vučne i povratne snage na 25 kV i 110 kV razini pri vožnji elektrovučnog vozila Siemens Taurus 1116 s GTO pretvaračima prikazano je u poglavlju 8.

regenerativno kočenje, električne lokomotive, elektrificirana željeznica (25 kV, 50 Hz)

nije evidentirano

engleski

Application of regenerative breaking in Croatian electrified railway system 25 kV 50 Hz

nije evidentirano

regenerative breaking, electric locomotives, electrified electric railway system (25 kV, 50 Hz)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama HŽ Infrastrukture izmjeničnog sustava vuče 25 kV 50 Hz

2014.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Elektrotehnika