Povijesni pregled čimbenika kompetencije ravnatelja škole (CROSBI ID 412367)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Martina
Lukaš, Mirko
hrvatski
Povijesni pregled čimbenika kompetencije ravnatelja škole
U diplomskom radu se analiziraju kompetencije ravnatelja, njegove uloge i područje rada. U radu se povijesnom analizom sadržaja zakonskih propisa žele istražiti kompetencije koje je posjedovao ravnatelj, kakva je bila njegova uloga i koje je područje rada obuhvaćao ravnatelj. Na temelju analize školskih zakona od godine 1874. pa do 1990. godine vidljivo je da se uloga ravnatelja mijenjala kroz povijest. Analizirajući zakone iz 1874. godine, 1888. godine, 1929. godine, 1958. godine, 1974. godine i 1990. godine utvrđeno je da su u određenim zakonima ravnatelji morali imati određene osobine ličnosti koje su pokazivale moralni napredak škole. Prema navedenim zakonima utvrđeno je da su se ravnatelji birali iz redova učitelja, što je podrazumijevalo da su morali imati učiteljsku svjedodžbu. Određeni zakoni od ravnatelja su tražili položen učiteljski, državni ispit ili praktični učiteljski ispit. Noviji zakoni su tražili usavršavanje ravnatelja. Prva dva zakona nisu sadržavala socijalne kompetencije, a sljedeći zakoni su definirali određene socijalne kompetencije osobe ravnatelja. Osobe koje su se kandidirale za ravnatelja nisu smjele biti kažnjavane. U svakom od analiziranih zakona vidljivo je da je ravnatelj imao definiranu ulogu i poslove koje je morao obavljati u skladu sa zakonom. Obim poslova i zaduženja vremenom je postajao sve veći i veći.
funkcija, reguliranje, zakoni
nije evidentirano
engleski
Historical overview of the competences of school principals
nije evidentirano
function, regulation, laws
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
13.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek