POTICANJE ODGOJNIH VRIJEDNOSTI KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI (CROSBI ID 412394)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Ružić, Marina
Zloković, Jasminka
hrvatski
POTICANJE ODGOJNIH VRIJEDNOSTI KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
Ovaj se istraživački rad bavi ispitivanjem vrijednosti koje se prenose predškolskoj djeci putem dječjih priča. Vrijednosti usmjeravaju i upravljaju čovjekovo ponašanje. One utječu na razvoj moralne osobe, a samim time i na razvoj cjelokupnog društva. Međutim, postoji puno različitih definicija vrijednosti i ne postoji konsenzus oko njihove hijerarhije. One se razlikuju od kulture do kulture i od čovjeka do čovjeka. Vrijednosti se mogu prenositi na razne načine, a jedan od njih je putem dječjih priča. Međutim, vrijednosti ima mnogo, a priča još i više. Pričama se mogu prenositi ne samo poželjne, već i nepoželjne vrijednosti. Zbog toga se istraživački dio ovog rada bavi ispitivanjem koje se to priče i vrijednosti prenose djeci. U istraživanju je sudjelovalo 53 odgajateljica na području Grada Rijeke. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika. Rezultati istraživanja pokazali su kako je jedna od najčešćih aktivnosti u radu s djecom pričanje priča. Odgajateljice uočavaju da priče mogu pozitivno djelovati na razvoj djece te da mogu poticati poželjno, društveno prihvatljivo ponašanje. Prilikom odabira priča odgajateljice se vode porukama/vrijednostima koje sadrži određena priča. Također, spektar priča koje koriste u radu s djecom je raznolik. Najčešće priče su: Maca Papučarica, Plesna haljina Žutog maslačka, Gospođica Neću, Nezadovoljna bubamara, Drvo ima srce i Ribica duginih boja. Neovisno koje priče koristile, vrijednosti koje se najčešće pojavljuju su: prijateljstvo, empatija, suradnja, humanost, nesebičnost, tolerancija, hrabrost/odlučnost, strpljivost, poštenje/pravednost i upornost. Navedene vrijednosti, u većini slučaja, poklapaju se s vrijednostima koje većina autora spominje kao vrijednosti koje se ističu, odnosno one koje su svevremenske i uvijek na cijeni.
ODGOJNE VRIJEDNOSTI, PREDŠKOLSA DJECA, POTICANJE RANOG RAZVOJA
nije evidentirano
engleski
PURCHASE OF EDUCATIONAL VALUES FOR PRESCHOOL CHILDREN
nije evidentirano
DEVELOPING VALUES, CHILDREN'S PREPARATION, EARLY DEVELOPMENT
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
11.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
RIJEKA