POTICANJE ODGOJNIH VRIJEDNOSTI KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI (CROSBI ID 412394)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Ružić, Marina POTICANJE ODGOJNIH VRIJEDNOSTI KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI / Zloković, Jasminka (mentor); RIJEKA, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2017

Ružić, Marina

Zloković, Jasminka

POTICANJE ODGOJNIH VRIJEDNOSTI KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Ovaj se istraživački rad bavi ispitivanjem vrijednosti koje se prenose predškolskoj djeci putem dječjih priča. Vrijednosti usmjeravaju i upravljaju čovjekovo ponašanje. One utječu na razvoj moralne osobe, a samim time i na razvoj cjelokupnog društva. Međutim, postoji puno različitih definicija vrijednosti i ne postoji konsenzus oko njihove hijerarhije. One se razlikuju od kulture do kulture i od čovjeka do čovjeka. Vrijednosti se mogu prenositi na razne načine, a jedan od njih je putem dječjih priča. Međutim, vrijednosti ima mnogo, a priča još i više. Pričama se mogu prenositi ne samo poželjne, već i nepoželjne vrijednosti. Zbog toga se istraživački dio ovog rada bavi ispitivanjem koje se to priče i vrijednosti prenose djeci. U istraživanju je sudjelovalo 53 odgajateljica na području Grada Rijeke. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika. Rezultati istraživanja pokazali su kako je jedna od najčešćih aktivnosti u radu s djecom pričanje priča. Odgajateljice uočavaju da priče mogu pozitivno djelovati na razvoj djece te da mogu poticati poželjno, društveno prihvatljivo ponašanje. Prilikom odabira priča odgajateljice se vode porukama/vrijednostima koje sadrži određena priča. Također, spektar priča koje koriste u radu s djecom je raznolik. Najčešće priče su: Maca Papučarica, Plesna haljina Žutog maslačka, Gospođica Neću, Nezadovoljna bubamara, Drvo ima srce i Ribica duginih boja. Neovisno koje priče koristile, vrijednosti koje se najčešće pojavljuju su: prijateljstvo, empatija, suradnja, humanost, nesebičnost, tolerancija, hrabrost/odlučnost, strpljivost, poštenje/pravednost i upornost. Navedene vrijednosti, u većini slučaja, poklapaju se s vrijednostima koje većina autora spominje kao vrijednosti koje se ističu, odnosno one koje su svevremenske i uvijek na cijeni.

ODGOJNE VRIJEDNOSTI, PREDŠKOLSA DJECA, POTICANJE RANOG RAZVOJA

PURCHASE OF EDUCATIONAL VALUES FOR PRESCHOOL CHILDREN

DEVELOPING VALUES, CHILDREN'S PREPARATION, EARLY DEVELOPMENT