Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Milašinčić, Davor Slikovnica za dvoje / Pasanec Preprotić, Suzana (mentor); Petković, Gorana (neposredni voditelj). Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2017

Milašinčić, Davor

Pasanec Preprotić, Suzana

Petković, Gorana

Slikovnica za dvoje

Pišući i radeći na slikovnici, imao sam na umu jednu stvar: omogućiti čitanje slikovnice bez svađe. Važno je bilo napisati priču koja će biti jednako zanimljiva svakom djetetu. Većina djece ima igračku ili zamišljeni lik koji se s njim bori protiv svih nedaća: nerazumijevanja roditelja u htijenju nečega, strahu od odlaska i rastanka, boli u bolesti i sl. Jednako tako djeca imaju svoje izmišljene junake s kojima se igraju, nadilaze sve probleme u svijetu mašte. Stoga nije neobično da u mojoj priči, koja se nametnula sama od sebe, glavni junaci budu najdraže igračke mojih mališana. Svjestan njihova neslaganja u želji da što prije, u ovom slučaju, prolistaju slikovnicu, razmišljao sam da napravim proizvod koji će obojica moći čitati u isto vrijeme. Valjalo je povezati dvije priče koje čine jednu cjelinu, a povezuje ih zamišljeni lik svakog djeteta, u ovom slučaju, zmaj i ovca. Shodno tome trebalo je osmisliti vizualno i tehničko rješenje koje će proizvod podijeliti na dvije zasebne cjeline koje su pak dio šire slike, odnosno slikovnice. Dakle, temeljna je ideja bila omogućiti da svako dijete zasebno može čitati svoj dio priče/slikovnice, no istodobno te odvojene priče čine cjelinu koju trebaju čitati odgovarajućim redoslijedom, koji je opet uvjetovan vizualnim i sadržajnim informacijama. Svrha izrade slikovnice je igra i učenje te poticanje na dijeljenje (npr. iako je slikovnica zajednička, ipak svaki ima svoj dio priče). Problem dijeljena ili nedijeljenja među djecom je velik, pogotovo u ranoj dobi (jaslička i niža vrtićka djeca), posebno između braće i sestara, a poglavito blizanaca. Rješenje je obično kupnja dvaju istih proizvoda (bilo da je riječ o igrački, slikovnici, obući ili odjeći, slatkišima). Na tržištu postoji mnogo edukacijskih proizvoda, no ne postoje slikovnice koje bi na određeni način kopirale međuodnos blizanaca tako da je namjera bila pronaći tehnološko rješenje za nakladničku izradu slikovnice za dvoje kako bi cijenom i vremenom izrade bila konkurentna na tržištu. Rješenje zahtijeva podjelu slikovnice i sadržaja na dva dijela te njihovu kombinaciju u novi tip proizvoda, usudio bih se reći, svojevrsnu inovaciju. U tu se svrhu najbolje pokazao kvadratni format dijagonalno podijeljen po sredini, zatim zaseban uvez u hrptu i u glavi slikovnice povezan u cjelinu magnetskom folijom koja spaja zasebne dijelove za podlogu i čini jednu slikovnicu. Dakle vrlo jednostavno: svaki se dio može odvojiti kao zasebna slikovnica, ali opet riječ je o jednom proizvodu.

slikovnica, ilustracija, oblikovanje, uvez, dorada, blizanci, interaktivnost

Slikovnica je autorsko djelo.

Picture book for two