Kaštelanska usmenoknjiževna baština u etnološkom kontekstu (CROSBI ID 412708)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Žižić, Maria Kaštelanska usmenoknjiževna baština u etnološkom kontekstu / prof. dr. sc. Marko Dragić (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2017

Žižić, Maria

prof. dr. sc. Marko Dragić

Kaštelanska usmenoknjiževna baština u etnološkom kontekstu

Kaštela predstavljaju grad od sedam mjesta koji se nalazi između Trogira i Solina. Svojom bogatom poviješću a samim tim i kulturnom baštinom ovaj grad zanimljiv je za proučavanje tradicijske kulture. U radu se opisuje pregršt tradicijskog sadržaja, za početak se ukratko opisuje povijest grada Kaštela te tadašnji način života kao i način odijevanja. Nakon toga slijedi legenda koja obilježava cijeli grad, ona o Miljenku i Dobrili, čija priča privlači posjetitelje diljem svijeta. Najmnogobrojnije su predstavljeni vjerski običaji, koji, miješajući se sa pučkim, poganskim običajima, čine nerazdvojivu cjelinu, to jest crkveno – pučku baštinu. Grad čini posebnim i duga tradicija usmenog pjesništva, brojne klape te pjevački zborovi koji su također jedna od odlika identiteta grada kojima se na brojnim manifestacijama iskazuje tradicijska kultura. Osim iskazivanja tradicijske kulture, klape i zborovi bili su povod druženja i mnogobrojnih ljubavnih priča koje su započinjale dječačkim pjevanjem serenada djevojkama pod prozorom. Ovaj rad donosi pregled na kulturnu baštinu grada Kaštela uz pomoć mnogobrojnih izvora te intervjua sa kazivačicama koje su ili prepričavale svoje uspomene ili se prisjećale života svojih predaka.

Kaštela, način života, Miljenko i Dobrila, crkveno – pučka baština, pjevački zborovi

ORAL LITERARY HERITAGE OF KAŠTELA IN ETHNOLOGICAL CONTEXT

Kaštela, way of life, Miljenko and Dobrila, religious – folk heritage, singing assemblies