Ispitna anksioznost i percepcija nastavnog procesa: spolne razlike i odnos sa školskim postignućem (CROSBI ID 652012)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kozina, Mihael ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna
hrvatski
Ispitna anksioznost i percepcija nastavnog procesa: spolne razlike i odnos sa školskim postignućem
Ispitna anksioznost predstavlja neugodno emocionalno stanje koje se javlja prije, za vrijeme i nakon ispitnih situacija, a sastoji se od kognitivne i fiziološke komponentne. Kognitivna komponentna odnosi se na ometajuće misli koje interferiraju s uratkom u ispitnoj situaciji (npr. očekivanje lošeg postignuća, zabrinutost oko reakcija roditelja na loše postignuće). Fiziološka komponentna uključuje fiziološke reakcije u ispitnim situacijama (npr. drhtanje ruku, crvenilo, ubrzan rad srca). Ispitna anksioznost povezana je s obilježjima školskog okruženja i nastavnog procesa, a može se u većoj mjeri manifestirati kod učenika koji su osobito vulnerabilni za pojavu anksioznosti općenito, primjerice kod djevojaka. Stoga je naš prvi cilj bio provjeriti spolne razlike u percepciji nastavnog procesa, odnosno u zadovoljstvu različitim aspektima nastavnog procesa i njihovoj stresnosti, te u ispitnoj anksioznosti. Nadalje, budući da su istraživanja pokazala da učenici s izraženom ispitnom anksioznošću imaju i lošije školsko postignuće, naš drugi cilj bio je provjeriti predviđa li ispitna anksioznost školsko postignuće, i to povrh sociodemografskih obilježja, osnovnih motivacijskih sustava učenika (osjetljivost na potkrepljenje) te percepcije nastavnog procesa. U istraživanju je sudjelovalo 858 učenika iz sva četiri razreda jedne prirodoslovno- matematičke gimnazije u Zagrebu. Učenici su odgovarali na sociodemografska pitanja i izvijestili o školskom uspjehu na kraju prošle školske godine, a ispitane su i njihove procjene zadovoljstva pojedinim aspektima škole i akademskog stresa, ispitna anksioznost i osjetljivost na potkrepljenje. Rezultati istraživanja pokazali su da djevojke percipiraju usmene i pismene provjere znanja, domaće zadaće i količinu školskih obaveza stresnijima od mladića. Djevojke su općenito manje zadovoljne školom od mladića te imaju izraženije obje komponente ispitne anksioznosti. Nadalje, ispitna anksioznost je statistički značajno doprinijela predviđanju školskog postignuća povrh sociodemografskih obilježja, motivacijskih sustava i percepcije nastavnog procesa. Pritom samostalni doprinos ima kognitivna komponentna, ne i fiziološka, odnosno učenici s izraženijom zabrinutosti vezanoj uz školu imaju lošije školsko postignuće.
ispitna anksioznost ; nastavni proces ; spolne razlike ; školsko postignuće, osjetljivost na potkrepljenje
nije evidentirano
engleski
Test anxiety and the perception of teaching process: gender differences and relationship with school achievement
nije evidentirano
test anxiety ; teaching process ; gender differences ; school achievement ; reinforcement sensitivity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
149-x.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska