Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji imaju probleme u ponašanju (CROSBI ID 412907)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Kukelščak, Tamara Rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji imaju probleme u ponašanju / Zloković, Jasminka (mentor); RIJEKA, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2017

Podaci o odgovornosti

Kukelščak, Tamara

Zloković, Jasminka

hrvatski

Rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji imaju probleme u ponašanju

Tema ovog završnog rada je rad pedagoga u osnovnoj školi s učenicima koji pokazuju probleme u ponašanju. U prvom dijelu govori se o pedagozima kao dijelu tima stručnih suradnika te o njihovom radu, potrebnim kompetencijama za uspješan rad i karakteristikama. Govori se također i o suradnji s vanjskim dionicima koja je nezaobilazna kad dođe do poteškoća s učenicima i kad oni pokazuju probleme u ponašanju. Opisane su vrste problema koje učenike ometaju u njihovom praćenju nastave i sudjelovanju na istoj, socijalizaciji i općenito prikladnom i očekivanom ponašanju. Objašnjeno je kako se problemi u ponašanju manifestiraju i rečeno je nešto više o komunikaciji kao ključu rada s učenicima kod kojih dolazi do nepoželjnih ponašanja. U ovom radu prezentirani su rezultati empirijskog rada provedenog u Rijeci gdje su intervjuirane 4 pedagoginje u osnovnoj školi. Rezultati ovog kvalitativnog istraživanja upućuju na zaključke o nedovoljnom angažmanu Filozofskog fakulteta i Ministarstva na području rada s učenicima s problemima u ponašanju. Na studiju pedagogije posvećuje se premalo pažnje području učenika s poteškoćama u ponašanju. Općenito, u radu pedagoga poseban se naglasak stavlja na važnost tima, razne preventivne programe, suradnju s drugim vanjskim dionicima od kojih su posebno istaknuti školski liječnik, Centar za socijalnu skrb, Obiteljski centar, psiholog, psihijatar. Svi su sudionici ovog istraživanja naveli disfunkcionalnost obitelji kao glavni uzrok problema u ponašanju. Empatija je istaknuta kao najvažnija kompetencija pedagoga u radu s učenicima s problemima u ponašanju. Strategije za rad s učenicima s problemima u ponašanju koje su ispitanici izdvojili su socijalizacija učenika, uključivanje u školske, ali i van školske aktivnosti, razgovor s naglaskom na odnos povjerenja, dosljednost, upornost, trud, rad na samopouzdanju učenika, metoda medijacije, demonstracije, simulacije prijašnjih događaja, promatranje, izrada plana, praćenje napretka, davanje novih prilika. Neki od prijedloga za poboljšanje trenutnog stanja koje su navele sudionice istraživanja odnose se na uključivanje učenika u aktivnosti škole, rad na njihovoj socijalizaciji, intenzivan rad stručnog tima s učenikom u trajanju od 3 mjeseca te veća uključenost roditelja, uključivanje u razne udruge i radionice, povećanje financijskih sredstava i osmišljavanje te otvaranje novih sadržaja za mlade. U radu s učenicima s problemima u ponašanju od neprocjenjive je važnosti empatija, rad na samopouzdanju učenika i njihovoj socijalizaciji.

pedagozi, učenici, problemi u ponašanju, prevencija problema u ponašanju

nije evidentirano

engleski

The work of elementary school pedagogues with students who have behavioral problems

nije evidentirano

pedagogues, students, behavioral problems, behavioral problems prevention

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54

18.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

RIJEKA

Povezanost rada

Pedagogija