Važnost ljudskog kapitala u turizmu (CROSBI ID 413293)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Klunić, Paula
Rupčić, Nataša
Rupčić, Nataša
hrvatski
Važnost ljudskog kapitala u turizmu
Turizam s gotovo 20.000 subjekata, 110.000 zaposlenih, velikim udjelom u BDP-u predstavlja jednu od najznačajnijih gospodarskih grana u Republici Hrvatskoj. Razvijaju se sve vrste turizma, od poslovnog, kulturnog, nautičkog do zdravstvenog i sportskog. U Republici Hrvatskoj nalazi se više od 1.000 kategoriziranih smještajnih objekata od hotela i turističkih naselja do kampova i marina. Znatna sredstva ulažu se u promidžbu i marketing Hrvatskog turizma. Svake godine bilježi se rast broja objekata i novih usluga no bez ljudskog kapitala i konstantnog upravljanja ljudskim potencijalima ne bi mogao biti zabilježen razvoj i rast. Uz adekvatnu infrastrukturu i prirodne pogodnosti ljudski potencijal je najbitniji faktor uspješnog poslovanja. I u hrvatskom turizmu postoje poduzeća koja su vođena ovom činjenicom te u svom razvoju koriste sustave za upravljanje kvalitetom i znanjem kako bi utjecali na elemente bitne za unapređenje procesa i poslovnih efekata. Potrebno je naglasiti da dobro upravljanje ljudskim potencijalima povećava i konkurentnost jednog poduzeća pogotovo ukoliko se radi o relativno malom području djelovanja pa samim tim i ograničenom broju potencijalnih zaposlenika. Neosporno je da korelacija između dobrog upravljanja ljudskim kapitalom i uspješnosti turističkog poduzeća postoji, što se zaključuje i na primjeru Valamar Riviere. Valamar Riviera prva je turistička kompanija u Republici Hrvatskoj koja je to ne samo prepoznala, već i s nizom navedenih programa provodi u praksi i na taj način sebi osigurava motivirane zaposlenike, zadovoljne goste i uspješnu budućnost. Priznanja i nagrade su potvrda njihovog pravog puta, no činjenica da su jedan od najpoželjnijih poslodavca u Republici Hrvatskoj svrstava ih u lidere turističke industrije. U usporedbi s Valamarom, Nacionalni park Brijuni uz zakonske okvire koji su ograničavajući faktor ne daje dovoljno pažnje upravljanju ljudskim potencijalima. Upravo zato suočava se s nedostatkom radne snage osobito one kvalitetne koja se očekuje na destinaciji poznatoj u svjetskim razmjerima. Realno je očekivati da bi u suprotnom zadovoljstvo zaposlenih, a samim tim i zadovoljstvo gostiju bilo veće, a poslovanje Ustanove uspješnije. Ovim radom je potvrđeno da zadovoljstvo zaposlenika vodi zadovoljstvu gostiju, a samim tim i uspješnijem poslovanju poduzeća. Ljudski potencijal je izuzetno važan i „gradi“ se sinergijom adekvatnog obrazovanja i pravilnim sustavom vrijednosti čiji je cilj razvoj i napredak sa jakom ekološkom sviješću. Upravljanje ljudskim kapitalom preduvjet je dobre organizacije, produktivnosti, konkurentnosti i napretka.
Upravljačke odluke, turizam, ljudski kapital
nije evidentirano
engleski
Importance of human capital in tourism
nije evidentirano
Managerial decisions, tourism, human capital
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61
28.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka