Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Carpe diem! In one-teacher education students (CROSBI ID 652403)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lapat, Goran ; Kiš-Novak, Darinka ; Tomić, Draženko Carpe diem! In one-teacher education students // Godišnik (Trakijski universitet. Pedagogičeski fakultet). 2017. str. 218-225

Podaci o odgovornosti

Lapat, Goran ; Kiš-Novak, Darinka ; Tomić, Draženko

engleski

Carpe diem! In one-teacher education students

Adults try to seize the day (Carpe diem!) to gain a certain profit or pleasure. The manifestation of these achievements is conditioned by time and environment in which they live. In the postmodern times, the environment is pervaded by productivity and consumerism as the side effects of the capitalist social organization. Since we cannot live outside of our time and society, the question arises regarding the extent of the impact these social orientations have on individuals, in this case on primary education students. The authors conducted a research to find out whether primary education students are already showing indications of future social preferences (production and consumption). The survey sample consisted of Roma children (N = 32) undergoing primary education. They were asked how they would seize the day (Carpe Diem), i.e. what they would like to do during the day. The authors’ assumed that they would get a wide range of answers, such as socializing and playing with peers, watching cartoons, playing games, and even socializing with their parents. After a qualitative data analysis, it was noted that the mentioned population of Roma children points to the poverty of their ambitions in organizing their day. The authors conclude that the lack of contemporary communication due to poverty provides students with a healthy, happy childhood spent in playing and socializing in a modest, natural environment.

value orientation of the young, education, childhood, natural environment, Roma students

Odrasli nastoje iskoristiti dan (Carpe diem!) kako bi ostvarili neku dobit ili zadovoljstvo. Manifestacija tih postignuća uvjetovana je vremenom i okružjem u kojem žive. U postmoderni okružje je prožeto produktivizmom i konzumerizmom kao nuspojavama kapitalističkog društvenog ustroja. Budući da ne možemo živjeti izvan vremena i društva u kojem jesmo, postavlja se pitanje koliki je utjecaj spomenutih društvenih orijentacija na pojedince, u ovom slučaju na učenike primarnog obrazovanja. Autori su proveli istraživanje s ciljem da utvrde nalaze li se već kod učenika u primarnom obrazovanju naznake budućih društvenih sklonosti (proizvodnje i potrošnje). Uzorak na kojem je provedena anketa su romska djeca (N=31) u primarnom obrazovanju. Pitana su kako bi oni iskoristili dan (Carpe diem), odnosno što bi željeli raditi tijekom dana. Autori su krenuli s pretpostavkom da će dobiti širok dijapazon odgovora kao druženje i igru s vršnjacima, gledanje crtića, igranje igrica, pa i druženje s roditeljima. Nakon provedene kvalitativne analize podataka uočilo se da spomenuta populacija romske djece ukazuje na siromaštvo njihovih ambicija u osmišljavanju dana. Autori za

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

218-225.

2017.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Godišnik (Trakijski universitet. Pedagogičeski fakultet)

Stara Zagora: Trakia University, Faculty of Education

2535-1125

Podaci o skupu

12th international balkan education and science congress "Education for life, work and well-being"

predavanje

28.09.2017-30.09.2017

Nesebǎr, Bugarska

Povezanost rada

Biologija, Filozofija, Pedagogija

Poveznice