Učestalost poremećaja slušnog procesiranja u djece starije vrtićke dobi (CROSBI ID 413708)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Veličković, Andreja
Heđever, Mladen
hrvatski
Učestalost poremećaja slušnog procesiranja u djece starije vrtićke dobi
Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) deficit je neurološke obrade zvučnih podražaja, koji nije rezultat viših funkcija poput jezika, kognicije ili srodnih čimbenika, no može koegzistirati s teškoćama istih. Zbog komorbiditeta poremećaja slušnog procesiranja i drugih teškoća, poput teškoća učenja, ADHD-a, jezičnih teškoća i sl., procjena i dijagnostika PSP-a trebaju biti sveobuhvatni i učinjeni od strane multidisciplinarnog tima (logoped, audiolog, psiholog, učitelj). Procjenjuje se da 2 do 5% dječje populacije ima poremećaj slušnog procesiranja, pa je cilj ovog istraživanja provjeriti učestalost istog kod djece starije vrtićke dobi (KD 5 ; 06 - 6 ; 06 godina) te provjeriti postoje li statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica u slušnom procesiranju, primjenom Baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja (TEST PSP-1, Hedjever, 2017). Rezultati istraživanja su pokazali da učestalost poremećaja slušnog procesiranja kod djece starije vrtićke dobi iznosi 2, 28% što je u skladu s podacima dosadašnjih inozemnih istraživanja. Nadalje utvrđeno je da ne postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica u slušnom procesiranju (p>0, 05), no utvrđena je statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u kronološkoj dobi (p=0.01, p<0.05). Procjena sposobnosti slušnog procesiranja u djece starije vrtićke dobi važna je zbog ranog otkrivanja rizične djece za poremećaj slušnog procesiranja, te za pravovremenu i odgovarajuću terapiju.
slušno procesiranje, poremećaj slušnog procesiranja, djeca starije vrtićke dobi
nije evidentirano
engleski
Prevalence of auditory processing disorder in older kindergarten children
nije evidentirano
auditory processing, auditory processing disorder, older kindergarten children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
21.06.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb