TERAPIJSKI PRISTUPI KOD POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA (CROSBI ID 413710)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vujić, Ana
Heđever, Mladen
hrvatski
TERAPIJSKI PRISTUPI KOD POREMEĆAJA SLUŠNOG PROCESIRANJA
Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) se odnosi na perceptivne teškoće u obradi slušnih informacija u središnjem živčanom sustavu, koje se očituju slabom izvedbom u jednoj ili više vještina slušnog procesiranja. Osobe s PSP-om imaju uredan sluh, ali ne mogu čuti i razumjeti govorne zvukove, osobito u bučnom okruženju te postižu uredne rezultate na standardnim audiološkim testovima. Uzrok PSP-a nije točno utvrđen te se procjenjuje da zahvaća 2-5% dječje populacije. PSP može koegzistirati s raznim drugim poremećajima, poput jezičnih teškoća i teškoća učenja, no nikada nije posljedica tih teškoća. Cilj ovog rada je prikupiti i sažeti relavatnu literaturu koja prikazuje i opisuje terapijske postupke kod poremećaja slušnog procesiranja. Procjena i terapija PSP-a zahtijevaju multidisciplinarni pristup. Bitno je započeti sa sveobuhvatnom intervencijom odmah nakon postavljanja dijagnoze PSP-a jer teškoće koje dijete ima mogu značajno narušiti komunikaciju, učenje i socijalni razvoj. Primarni cilj terapije je povećanje sposobnosti korištenja informacija prezentiranih u slušnom modalitetu. Terapija PSP-a uključuje auditivni trening, prilagodbu okoline i primjenu kompenzacijskih strategija.
poremećaj slušnog procesiranja, slušno procesiranje, terapija
nije evidentirano
engleski
Therapeutic approaches to auditory processing disorders
nije evidentirano
auditory processing disorder, auditory processing, therapy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
21.06.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb