Applying cognitive dissonance theory on the case study of a doomsday group "Family Radio". (CROSBI ID 413897)

Erceg, Iva Applying cognitive dissonance theory on the case study of a doomsday group "Family Radio". / Ručević, Silvija (mentor); Šincek, Daniela (neposredni voditelj). Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2012

Erceg, Iva

Ručević, Silvija

Šincek, Daniela

Applying cognitive dissonance theory on the case study of a doomsday group "Family Radio".

Cilj ovog rada je ispitati primjenjivost postavki teorije kognitivne disonance na ponašanje članova grupe sudnjeg dana „Family Radio“. Grupa je praćena od lipnja 2011. do ožujka 2012., a podatci su prikupljani iz različitih izvora, prvenstveno sa web stranice grupe Family Radio te yahoo grupe TimeandJudgment_May212011. Ovaj rad je deskriptivna studija slučaja, što znači da pokušava opisati relevantne činitelje koji su ključni za djelovanje grupe "Family Radio", a pri analizi podataka smo se oslanjali na teoretske pretpostavke teorije kognitivne disonance. Prema navedenoj teoriji, nakon diskonfirmacije, članovi grupe trebali bi pojačati propagandne aktivnosti i pokušaje pridobivanja novih članova. Prikupljeni podatci organizirani su prema uvjetima koje Festinger smatra nužnim za manifestiranje takvog ishoda diskonfirmacije ; navedeno je koja ponašanja se očekuju te primjeri opaženih ponašanja kod članova grupe „Family Radio“. Utvrdili smo da grupa ostvaruje uvjete nužne za manifestaciju takve reakcije na diskonfirmaciju, no nisu primijećena ponašanja u prilog hipotezi. Čini se kako je reinterpretacija glavna taktika pri suočavanju s disonancom u ovom slučaju. Postavlja se pitanje usporedivosti "modernih" grupa s onim prije proučavanim, posebno s obzirom na kohezivnost i kvalitetu socijalne podrške u kontekstu modernih načina komunikacije.

cognitive dissonance, case study, doomsday groups, Family Radio, disconfirmatio

35

03.07.2012.