Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dva pristupa problemu kritičkog mišljenja (CROSBI ID 653130)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Potlimbrzović, Hrvoje Dva pristupa problemu kritičkog mišljenja // Kritičko mišljenje: 1. regionalni studentski simpozij Studentskog zbora Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu i Hrvatskog filozofskog društva / Matić, Luka (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 49-49

Podaci o odgovornosti

Potlimbrzović, Hrvoje

hrvatski

Dva pristupa problemu kritičkog mišljenja

U ovom izlaganju najprije ću se usmjeriti na različite pristupe kritič- kom mišljenju s pozicija fi lozofi je i suvremene pedagogije. Ono je u fi lozofi ji poznato kao zadaća kroz cijelu njezinu tradiciju, dok je kao metoda uspostavljeno Sokratovim dijalozima u Platonovim spisima, napose u Parmenidu. Nakon toga je kao metoda prisutna u nauku skeptika kao vrlina suzdržavanja od sudova (εποχή), a potom i u Descartesovom učenju o metodskoj skepsi (dubitatio). Suvremeni domaći i strani istraživači iz oblasti odgojne znanosti prepoznali su kritičko mišljenje kao važnu vještinu za funkcioniranje u informacijskom društvu. U skladu s tim, postavili su kompetenciju kritičkog mišljenja visoko na ljestvici poželjnih ishoda odgoja i obrazovanja. Unatoč tome, analizom fundamentalnih istraživanja može se vidjeti da se autori ne mogu složiti u vezi jedinstvene defi nicije kritičkog mišljenja. Osim po tom pitanju, u mi- šljenju se razilaze i u vezi naravi kritičkog mišljenja. Neki od autorā (Tim van Gelder ; Emily R. Lai) smatraju da je kritičko mišljenje sposobnost rezoniranja i argumentiranja. Drugi su skloniji tome da je kritičko mišljenje preduvjet za moralno djelovanje (Nel Noddings). Još jedan pristup problemu kritičkog mi- šljenja je putem osmišljavanja metoda kojima se ono uči (Barbara Limbach i Wendy Waugh ; Matthew Lipman). U zaključku ću izlaganja dijagnozom stanja u današnjem školstvu i obrazovnoj politici ukazati na zajedničke probleme fi lozofi je i pedagogije u njihovom nastojanju odgoja i obrazovanja za kritičko mišljenje.

filozofija ; pedagogija ; kritičko mišljenje

nije evidentirano

engleski

Two Approaches to the Problem of Critical Thinking

nije evidentirano

philosphy ; pedagogy ; critical thinking

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-49.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kritičko mišljenje: 1. regionalni studentski simpozij Studentskog zbora Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu i Hrvatskog filozofskog društva

Matić, Luka

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

978-953-7395-66-7

Podaci o skupu

Kritičko mišljenje: 1. regionalni studentski simpozij

predavanje

02.10.2014-03.10.2014

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija

Poveznice