Dva pristupa problemu kritičkog mišljenja (CROSBI ID 653130)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Potlimbrzović, Hrvoje
hrvatski
Dva pristupa problemu kritičkog mišljenja
U ovom izlaganju najprije ću se usmjeriti na različite pristupe kritič- kom mišljenju s pozicija fi lozofi je i suvremene pedagogije. Ono je u fi lozofi ji poznato kao zadaća kroz cijelu njezinu tradiciju, dok je kao metoda uspostavljeno Sokratovim dijalozima u Platonovim spisima, napose u Parmenidu. Nakon toga je kao metoda prisutna u nauku skeptika kao vrlina suzdržavanja od sudova (εποχή), a potom i u Descartesovom učenju o metodskoj skepsi (dubitatio). Suvremeni domaći i strani istraživači iz oblasti odgojne znanosti prepoznali su kritičko mišljenje kao važnu vještinu za funkcioniranje u informacijskom društvu. U skladu s tim, postavili su kompetenciju kritičkog mišljenja visoko na ljestvici poželjnih ishoda odgoja i obrazovanja. Unatoč tome, analizom fundamentalnih istraživanja može se vidjeti da se autori ne mogu složiti u vezi jedinstvene defi nicije kritičkog mišljenja. Osim po tom pitanju, u mi- šljenju se razilaze i u vezi naravi kritičkog mišljenja. Neki od autorā (Tim van Gelder ; Emily R. Lai) smatraju da je kritičko mišljenje sposobnost rezoniranja i argumentiranja. Drugi su skloniji tome da je kritičko mišljenje preduvjet za moralno djelovanje (Nel Noddings). Još jedan pristup problemu kritičkog mi- šljenja je putem osmišljavanja metoda kojima se ono uči (Barbara Limbach i Wendy Waugh ; Matthew Lipman). U zaključku ću izlaganja dijagnozom stanja u današnjem školstvu i obrazovnoj politici ukazati na zajedničke probleme fi lozofi je i pedagogije u njihovom nastojanju odgoja i obrazovanja za kritičko mišljenje.
filozofija ; pedagogija ; kritičko mišljenje
nije evidentirano
engleski
Two Approaches to the Problem of Critical Thinking
nije evidentirano
philosphy ; pedagogy ; critical thinking
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-49.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kritičko mišljenje: 1. regionalni studentski simpozij Studentskog zbora Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu i Hrvatskog filozofskog društva
Matić, Luka
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
978-953-7395-66-7
Podaci o skupu
Kritičko mišljenje: 1. regionalni studentski simpozij
predavanje
02.10.2014-03.10.2014
Split, Hrvatska