Simulation of the shading effect on electricity generation of photovoltaic power plant (CROSBI ID 653637)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Radmanović, Ivan ; Knežević, Goran ; Topić, Danijel ; Fekete, Krešimir Simulation of the shading effect on electricity generation of photovoltaic power plant // Proceedings of 8th International natural gas, heat and water conference Plin 2017 / Raos, Pero (ur.). Osijek, 2017. str. 184-193

Radmanović, Ivan ; Knežević, Goran ; Topić, Danijel ; Fekete, Krešimir

Simulation of the shading effect on electricity generation of photovoltaic power plant

Prema trenutnim tržišnim istraživanjima, instalirana snaga fotonaponskih (FN) elektrana u svijetu na kraju 2015. godine iznosila je 235 GW. Predviđanja tržišta su da će se instalirana snaga FN elektrana udvostručiti do kraja 2018. godine. Instalirana snaga FN elektrana u EU na kraju 2015. iznosila je 95, 4 GW čime se može proizvesti godišnje 100 TWh električne energije što čini skoro 4% ukupne potražnje električne energije u EU. Zasjenjenje ima ogroman utjecaj na proizvodnju električne energije iz FN modula. Ako mali dio fotonaponskog modula bude pod utjecajem zasjenjenja, dolazi do velikog smanjenja korisnosti cijelog FN modula. Razlog tome je što se FN modul sastoji od serijski spojenih FN ćelija. Kada se izlazna snaga pojedine ćelije značajno smanji, izlazna snaga cijelog sustava spojenog u seriju svodi se na razinu struje koja prolazi kroz ćeliju na kojoj se apsorbira najmanje svjetlosti. U ovome radu prikazan je utjecaj zasjenjenja na proizvodnju električne energije promatrane FN elektrane. Uz to, prikazana je uloge premosne diode u slučaju zasjenjenja dijela FN modula. Uz pomoć programskog paketa PV*SOL, simulirana su četiri scenarija. U prvom scenariju simulirana je FN elektrana bez utjecaja zasjenjenja, u drugom scenariju objekt zasjenjenja predstavljao je dimnjak. U trećem scenariju predmet zasjenjenja predstavljalo je drvo s krošnjom te u četvrtom scenariju objekt koji je zasjenjivao FN elektranu bila je zgrada. Za svaki scenarij prikazana je godišnja bilanca proizvodnje i potrošnje električne energije promatranog sustava na mjesečnoj razini. Analizirani su godišnji gubici električne energije zbog zasjenjenja.

photovoltaic module, module shading, power losses due to shading

184-193.

2017.