Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva (CROSBI ID 654095)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Škojo, Tihana ; Jukić, Renata Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva // Changing perspectives and approaches in contemporary teaching / Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE), 2017. str. 220-221

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana ; Jukić, Renata

hrvatski

Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva

Stjecanje nastavničkih kompetencija u koje ubrajamo i pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije definirano je kurikulumima različitih kolegija na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike. U širem europskom kontekstu promišlja se kompetencijski profil nastavnika, ali i djelotvornost studija u stjecanju i razvijanju navedenih kompetencija. U suvremenoj školi potrebno je neprestano redefiniranje znanja, vještina, sposobnosti i vrijednosti potrebnih nastavnicima za uspješno planiranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa. Istraživanjem se nastoji ispitati važnost i stupanj ovladanosti pojedinim nastavničkim kompetencijama studenata diplomskih studija nastavničkih usmjerenja kroz samoprocjenu posjedovanja pedagoško-didaktičko-metodičkih kompetencija koje stječu unutar formalnog obrazovanja (na fakultetu) i samoprocjenu vlastite osposobljenosti za rad s djecom i mladima i njihovim roditeljima te posjedovanje socijalnih i individualnih kompetencija za obavljanje nastavničkog poziva. Proveden je polustrukturirani intervju s po 8 studenata nastavničkih usmjerenja iz različitih područja: umjetničkog, društveno-humanističkog, prirodoslovno-matematičkog. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti jasno prepoznaju kompetencije koje su im važne za uspješan rad u nastavi. Svjesni iznimnih zahtjeva i izazova suvremenog obrazovanja studenti osjećaju strah od „ulaska“ u razred te propituju svoju spremnost za ispravne načine reagiranja u pojedinim nastavnim epizodama. Ukazuju na potrebu stalnog podizanja razine svojih pedagoških kompetencija te ističu potrebu za izmjenom studijskih programa, usmjerenoj prema povećanju nastavne prakse, kako bi što spremnije i sigurnije započeli svoje radno iskustvo.

pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije, socijalne i individualne kompetencije, studenti nastavničkih studija

nije evidentirano

engleski

The evaluation of student readiness for the challenges of the teaching profession

nije evidentirano

pedagogical-didactic-methodical competencies, social and individual competencies, students of educational studies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

220-221.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Changing perspectives and approaches in contemporary teaching

Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I.

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE)

978-953-6965-61-8

Podaci o skupu

Conference ATEE 2017

predavanje

23.10.2017-25.10.2017

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice