Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva (CROSBI ID 654095)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana ; Jukić, Renata
hrvatski
Procjena spremnosti studenata na izazove nastavničkog poziva
Stjecanje nastavničkih kompetencija u koje ubrajamo i pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije definirano je kurikulumima različitih kolegija na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike. U širem europskom kontekstu promišlja se kompetencijski profil nastavnika, ali i djelotvornost studija u stjecanju i razvijanju navedenih kompetencija. U suvremenoj školi potrebno je neprestano redefiniranje znanja, vještina, sposobnosti i vrijednosti potrebnih nastavnicima za uspješno planiranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa. Istraživanjem se nastoji ispitati važnost i stupanj ovladanosti pojedinim nastavničkim kompetencijama studenata diplomskih studija nastavničkih usmjerenja kroz samoprocjenu posjedovanja pedagoško-didaktičko-metodičkih kompetencija koje stječu unutar formalnog obrazovanja (na fakultetu) i samoprocjenu vlastite osposobljenosti za rad s djecom i mladima i njihovim roditeljima te posjedovanje socijalnih i individualnih kompetencija za obavljanje nastavničkog poziva. Proveden je polustrukturirani intervju s po 8 studenata nastavničkih usmjerenja iz različitih područja: umjetničkog, društveno-humanističkog, prirodoslovno-matematičkog. Rezultati istraživanja pokazali su kako studenti jasno prepoznaju kompetencije koje su im važne za uspješan rad u nastavi. Svjesni iznimnih zahtjeva i izazova suvremenog obrazovanja studenti osjećaju strah od „ulaska“ u razred te propituju svoju spremnost za ispravne načine reagiranja u pojedinim nastavnim epizodama. Ukazuju na potrebu stalnog podizanja razine svojih pedagoških kompetencija te ističu potrebu za izmjenom studijskih programa, usmjerenoj prema povećanju nastavne prakse, kako bi što spremnije i sigurnije započeli svoje radno iskustvo.
pedagoško-didaktičko-metodičke kompetencije, socijalne i individualne kompetencije, studenti nastavničkih studija
nije evidentirano
engleski
The evaluation of student readiness for the challenges of the teaching profession
nije evidentirano
pedagogical-didactic-methodical competencies, social and individual competencies, students of educational studies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
220-221.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Changing perspectives and approaches in contemporary teaching
Sablić, M. ; Škugor, A. ; Đurđević Babić, I.
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Association for Teacher Education in Europe (ATEE)
978-953-6965-61-8
Podaci o skupu
Conference ATEE 2017
predavanje
23.10.2017-25.10.2017
Dubrovnik, Hrvatska