Izvori konkurentskih prednosti IKEA-E (CROSBI ID 415055)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Fošnar, Nika
Mencer, Ivan
Ivančić, Valentina
hrvatski
Izvori konkurentskih prednosti IKEA-E
Konkurentske prednosti se ostvaruju kada je poduzeće po nekim karakteristikama uspješnije u plasiranju svojih proizvoda ili usluga u odnosu na konkurente. U ovom radu istražuju se izvori konkurentskih prednosti IKEA-e temeljem kojih se razvija poslovanje tog velikog međunarodnog proizvođača i prodavača namještaja. Analizi izvora konkurentskih prednosti prethodi analiza vanjskog i unutarnjeg okruženja poduzeća. Značajni utjecaji okruženja na poslovanje IKEA- e imaju: dobavljači, kupci, konkurenti i zainteresirani sudionici. U sklopu analize okruženja se također analizira demografsko, gospodarsko, prirodno, tehnološko, političko i kulturno okruženje poduzeća. IKEA od svog osnivanja, 1943. godine, otvara svoje trgovine u cijelom svijetu i pažljivo istražuje tržišta i navike potrošača i prilagođava svoje proizvode u skladu s njihovim željama i potrebama. Temeljem provedenog istraživanja i obrađenog primjera zaključuje se da su glavni izvori konkurentskih prednosti IKEA-e niske cijene koje se postižu uštedama u troškovima u svakoj pojedinoj fazi proizvodnog procesa i distribucije te svaki proizvod razvijaju toliko dugo dok ne postigne željenu kvalitetu i prihvatljivu cijenu. Analiza konkurentskih prednosti objašnjava se između ostalog i Porterovim modelom pet konkurentskih sila na primjeru navedenog poduzeća te se analizira jačina utjecaja tih sila na poslovanje poduzeća. Također, analizira se strategija rasta poduzeća na primjeru konkurentskih prednosti IKEA-e. IKEA ostvaruje vodeću poziciju na europskom tržištu proizvodnje namještaja, koja pripada prerađivačkoj industriji, što je rezultiralo ostvarivanjem lojalnosti od strane kupaca.
izvori konkurentskih prednosti ; analiza okruženja poduzeća ; uspjeh na tržištu ; strategija rasta ; IKEA Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Sources of competitive advantages- the case of IKEA
nije evidentirano
Sources of competitive advantage ; environmental analysis company ; success on the market ; growth strategy ; IKEA Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32.
11.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka