Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upravljanje kvalitetom u funkciji razvoja konkurentske prednosti prehrambenih poduzeća (CROSBI ID 415148)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dizdar, Ivan Upravljanje kvalitetom u funkciji razvoja konkurentske prednosti prehrambenih poduzeća / Mencer, Ivan (mentor); Ivančić, Valentina (neposredni voditelj). Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2017

Podaci o odgovornosti

Dizdar, Ivan

Mencer, Ivan

Ivančić, Valentina

hrvatski

Upravljanje kvalitetom u funkciji razvoja konkurentske prednosti prehrambenih poduzeća

Kvaliteta se kroz povijest razvijala kao i čovječanstvo. Razvojem društva rastu i zahtjevi za kvalitetom koja se u počecima nije kontrolirali ili se kontrolirao samo finalni proizvod. Razvojem znanja i tehnologija proizvođači uviđaju da je kontrola kvalitete tijekom procesa proizvodnje uvelike efikasnija nego provjera na kraju proizvodnog procesa kada nema mogućnosti za popravak. U tom razdoblju, proizvođači se okreću zadovoljenju potreba i zahtjeva kupca te im kupac ima centralnu ulogu u poslovanju. Sve više intelektualaca daje svoj obol u pristupu kvaliteti te se iz tih koncepata i teorija razvija upravljanje kvalitetom kao standardizirani sustav s ciljem maksimiziranja zadovoljstva kupaca uz minimalne ukupne troškove i postizanje stalnog napretka. Fokus takvih sustava bio je isključivo kupac i zadovoljenje njegovih potreba. Time se uloga kvalitete ističe kao jedan od temeljnih čimbenika konkurentnosti. Usvajanjem normi sustava upravljanja, proizvodnja postaje efikasnija i profitabilnija, smanjuju se troškovi koji su nastajali zbog propusta u kvaliteti, no, kako sustavi upravljanja kvalitetom postaju dostupni svima, zaoštrava se konkurencija na tržištu. U toj situaciji najviše su profitirali kupci jer se opće stanje kvalitete proizvoda na tržištu, a posebice prehrambenih proizvoda, drastično povećala. Poduzeća se okreću kvaliteti i stalnom usavršavanju sustava upravljanja kvalitetom kako bi ostvarili konkurentsku prednost, odnosno stvorili više ekonomske koristi i okrenuli percepciju kvalitete kupaca u svoju korist, a sustavi upravljanja kvalitetom postaju neophodni kako bis e osigurala kvalitetna i sigurna hrana za potrošače. U sklopu ovoga rada, provedeno je i istraživanje iz čijih rezultata se dokazuje da je kupcima kvaliteta prehrambenog proizvoda najvažniji faktor prilikom kupovine i da percepcija kvalitete ima važnu ulogu na razvoj i održavanje konkurentske prednosti prehrambenog proizvođača iako kupci nisu dovoljno informirani o sustavima upravljanja kvalitetom.

kvaliteta ; upravljanje kvalitetom ; zadovoljstvo kupaca ; prehrambena poduzeća ; konkurentska prednost

nije evidentirano

engleski

The importance of quality management for competitive advantages development in food companies

nije evidentirano

quality ; quality management ; customer satisfaction ; food companies ; competitive advantage

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57.

26.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija