Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu (CROSBI ID 654586)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Budin, Leo ; Mladenović, Saša ; Markučič, Zlatka ; Rosić, Marko ; Škvorc, Dejan Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu // Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017. Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2017. str. 1139-1143

Podaci o odgovornosti

Budin, Leo ; Mladenović, Saša ; Markučič, Zlatka ; Rosić, Marko ; Škvorc, Dejan

hrvatski

Stavovi strukovnih udruga i visokoškolskih institucija o preobrazbi predmeta Informatika u hrvatskom školstvu

Nastavni predmet Informatika uveden je u hrvatski školski sustav prije nekoliko desetljeća kada je središnja tema bila izučavanje svojstava računalnih sustava. Međutim, danas se naglasak stavlja na računalne postupke i algoritme koji su primjenljivi u svim granama ljudske djelatnosti uključujući sva područja znanosti i obrazovanja. Zbog toga su strukovne udruge koje djeluju u području računarstva i informacijske tehnologije pokrenule niz rasprava u koje su se uključile i visokoškolske ustanove. Zaključeno je da se pod nazivom Informatika u hrvatskom obrazovnom sustavu uobičajeno podrazumijevaju tri vrste aktivnosti: stjecanje vještina za uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije (digitalna pismenost) ; uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovnom procesu (edukacijska tehnologija, e-učenje) ; rješavanje problema računalom uz uporabu nekog programskog jezika. Nadalje, utvrđeno je da težište obrazovnog procesa u predmetu Informatika u osnovnim i srednjim škola mora biti na rješavanju problema jer upravo ta aktivnost kod učenika potiče razvoj algoritamskog odnosno računalnog načina razmišljanja (engl. computational thinking) koje omogućuje razumijevanje, analizu i rješavanje problema odabirom odgovarajućih strategija i programskih rješenja. Za očekivati je da bi ovakav pristup oblikovanja nastave informatike, posebice u osnovnoj školi, pridonio poboljšanju rezultata hrvatskih učenika u PISA istraživanjima. Jedan od osnovnih preduvjeta preobrazbe nastave informatike je organiziranje dodatne izobrazbe postojećih učitelja i nastavnika.

hrvatski obrazovni sustav ; kurikularna reforma ; informatika ; digitalna pismenost ; rješavanje problema ; računalni način razmišljanja

nije evidentirano

engleski

The Standpoints of Professional Associations and Universities About the Transformation of Informatics Curricula in Croatian Educational System

nije evidentirano

Croatian educational system ; curricular transformation ; informatics ; digital literacy ; problem solving ; computational thinking

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1139-1143.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Proceedings of the 40th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017

Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO

978-953-233-093-9

Podaci o skupu

MIPRO 2017

predavanje

22.05.2017-26.05.2017

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Računarstvo, Obrazovne znanosti