Izazovi vrednovanja škole i u školi (CROSBI ID 654698)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matijević, Milan
hrvatski
Izazovi vrednovanja škole i u školi
Vrednovanje nije privjesak uz nastavne i školske kurikulume već njihova bitna komponenta. U školi i nastavi sve počinje i završava vrednovanjem. Za sve što se u školi događa važno je osigurati zadovoljstvo glavnih subjekata koji u svim aktivnostima sudjeluju: učenika i nastavnika. Važno je, međutim zadovoljstvo i roditelja te društvene zajednice koja školu organizira. Svrhu i model vrednovanja uvjetuju ciljevi i očekivani ishodi odgoja i učenja te svrha zbog koje škola postoji. Model i priroda vrednovanja se bitno razlikuju u obveznoj osnovnoj školi od vrednovanja u srednjoj školi koja nije obavezna. U osnovnu školu moraju sva djeca odlaziti jer je to regulirano školskim zakonima. U srednje (opće i strukovne) škole nitko ne mora ići niti ih mora završiti. Ako neka škola obavezna onda ona, u pravilu ne bi trebala biti selektivna. U takvu se školu mora upisati svu za školu doraslu djecu i svima treba omogućiti da u toj školi optimalno ostvare svoje mogućnosti. U srednjoj školi koja nije obavezna obavlja se selekcija prilikom upisa, zatim tjedna nastavnih događanja te na kraju školovanja kada učenicima treba uručiti završno svjedočanstvo kojim se potvrđuje da su stečene kompetencije potrebne za nastavak školovanja ili za uključivanje u svijet rada. U školstvu se organizira vanjsko i unutarnje vrednovanje. Učenici i roditelji su posebno osjetljivi na rezultate unutarnjeg vrednovanja. Ako se to unutarnje vrednovanje organizira u obveznoj osnovnoj školi onda je upitno natjecanje u rezultatima i proglašavanje najboljeg učenika. U sportskim natjecanjima se organizira biatlon, triatlon, višeboj ili desetoboj, ali na ta natjecanja odlaze pripremljeni sportaši dobrovoljno. U obveznu školu moraju dolaziti sva djeca koja su po zakonu školski obavezniji, i upitna je opravdanost svakodnevnog organiziranja natjecanja i biranja najboljeg učenika. Da bi se u školi ugodno osjećali učenici i učitelji, te napredovanjem svoje djece bili zadovoljni roditelji, treba organizirati stalno samovrednovanje odnosno procjenjivanje koliko ukupna školska događanja pozitivno djeluju na ishode odgoja, stečene kompetencije i ukupno psihofizičko zdravlje učenika.
vrednovanje škole, samovrednovanje škole, vrednovanje u školi, nastavni kurikulum, školski kurikulum
nije evidentirano
engleski
Challenges in Evaluation of School and in School
nije evidentirano
school evaluation, school self-assessment, curriculum, school curriculum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
93-118.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Banjalučki novembarski susreti 2016 Svezak 2
Latinović, Goran
Banja Luka: Filozofski fakultet Banja Luka
978-99955-59-99-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096