Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenje odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi o važnosti ekoloških tema u dječjemu vrtiću (CROSBI ID 654797)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Ament, Ivona Mišljenje odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi o važnosti ekoloških tema u dječjemu vrtiću // Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. Kopački rit: past, present, future 2017 / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko et al. (ur.). Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2017. str. 81-82

Podaci o odgovornosti

Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Ament, Ivona

hrvatski

Mišljenje odgojitelja i roditelja djece predškolske dobi o važnosti ekoloških tema u dječjemu vrtiću

Ekološke teme većinom nisu primarne u dječjim vrtićima, osim ako se radi o ekovrtićima ili vrtićima sa specijalnim programima. U redovnim vrtićkim programima ekološke su teme aktualne uglavnom pri obilježavanju tzv. ekodatuma. U posljednje vrijeme sve se više ukazuje na društveno-pedagošku važnost ekološkoga odgojnoga rada te potrebu za ekološkim obrazovanjem kao aktivnim procesom. Općepoznato je da djeca predškolske dobi kroz igru mogu steći brojne socijalne vještine i razviti kognitivne sposobnosti, a te su komponente odgojno-obrazovnoga rada idealne za usvajanje ekoloških i drugih vrijednosti kod djece predškolske dobi. Ta je zamisao ostvariva raznim radionicama i igrama, akcijama uređivanja okoliša, posjetima prirodnim staništima u neposrednome okolišu, kao i organiziranim edukativnim posjetima nacionalnim parkovima, parkovima prirode i sl. Kako su roditelji primarni odgojitelji djece, cilj je provedenoga istraživanja bio dobiti uvid u njihova mišljenja o ekološkome odgoju u dječjemu vrtiću i važnosti obrađivanja ekoloških tema. Usporedili smo postoje li sličnosti i razlike u mišljenjima roditelja i odgojitelja te samih roditelja s obzirom na mjesto prebivališta (selo/grad), odnosno postoje li temelji kontinuiteta u suradnji odgojitelja i roditelja. U istraživanju je sudjelovalo 116 roditelja i 48 odgojiteljica u dječjim vrtićima „Bjelovar“ u Bjelovaru, „Latica“ u Osijeku, „Pinokio“ u Donjemu Miholjcu – područnome dječjemu vrtiću Marijanci i Dječjemu vrtiću pri Osnovnoj školi Ivana Gorana Kovačića u Zdencima. Veća razlika u mišljenjima roditelja i odgojitelja uočava se kod tvrdnje da su predškolci nedozreli da bi shvatili značenje ekoloških pojmova. Tu do izražaja dolazi stručnost te su odgojitelji sigurniji od roditelja u potpunome neslaganju s navedenom tvrdnjom. Nesiguran stav roditelja vidi se i kod tema kao što su klima te obnovljivi i neobnovljivi izvori energije. Roditelji, bez obzira na ekološke poticaje i prilike koje im nudi ruralna odnosno urbana sredina, imaju slično mišljenje o tome kakva bi ekološka ponašanja i stavove njihova djeca trebala usvojiti. Roditelji s prebivalištem u gradu imaju odlučniji stav o temama kao što su klima te obnovljivi i neobnovljivi izvori energije. Isto tako više roditelja iz grada smatra kako djeca svakodnevno trebaju provoditi vrijeme u prirodi za vrijeme boravka u dječjemu vrtiću, no obje se grupe roditelja slažu kako je važno djecu poticati na boravak i rad u prirodi, smatraju da je nužno razgovarati s djecom predškolskoga uzrasta o ekološkim temama, učiti ih razvrstavati otpad, kompostirati i sl. Budući da su u anketi ipak bila uključena samo mišljenja ispitanika, u daljnjim istraživanjima planiraju se ispitati ekološka ponašanja i navike roditelja kako bi se došlo do pouzdanijih rezultata, a sve u cilju odgoja i razvoja osvještenoga i odgovornoga pojedinca koji će znati sačuvati i obnoviti okoliš.

ekološki odgoj, ekološke teme, djeca predškolske dobi, dječji vrtić

Sažetak je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku.

engleski

The opinion of the educators and the parents of the preschool age children on the importance of environmental topics at kindergarten

nije evidentirano

ecological education, environmental topics, preschool children, kindergarten

nije evidentirano

Podaci o prilogu

81-82.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. Kopački rit: past, present, future 2017

Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Bolšec, Boris ; Baković, Adrijana

Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"

1849-8264

Podaci o skupu

6. simpozij s međunarodnim sudjelovanjem Kopački rit jučer, danas, sutra 2017. 6th Symposium with International Participation Kopački rit: Past, Present, Future 2017

poster

28.09.2017-29.09.2017

Kopačevo, Hrvatska

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti