Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost socio-emocionalnog odnosa i simptoma ADHD-a (CROSBI ID 415577)

Ocjenski rad | diplomski rad

Tatarević, Mateja Povezanost socio-emocionalnog odnosa i simptoma ADHD-a / Velki, Tena (mentor); Romstein, Ksenija (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Tatarević, Mateja

Velki, Tena

Romstein, Ksenija

hrvatski

Povezanost socio-emocionalnog odnosa i simptoma ADHD-a

Prijašnja istraţivanja pokazala su poteškoće u socio-emocionalnoj prilagodbi djece s ADHD-om, što se očituje u nedostatku empatije, poteškoćama u samoregulaciji i samovrednovanju, anksioznosti te opozicijskim i agresivnim ponašanjem. Kako bi se saznalo više o ovoj problematici provedeno je istraţivanje s ciljem provjere postojanja povezanosti simptoma deficita paţnje/hiperaktivnog poremećaja sa socio-emocionalnom prilagodbom. Socijalna prilagodba mjerena je varijablama: broj prijatelja, osjećaj prihvaćenosti od strane vršnjaka i socijalna samoefikasnost, a varijable emocionalne prilagodbe su: emocionalna empatija, emocionalna kompetentnost te emocionalna samoefikasnost. U istraţivanju je sudjelovao 501 učenik četvrtih (20, 8 %), šestih (36, 9 %) i osmih (42, 3 %) razreda. Uzorak se sastojao od 50, 7 % dječaka i 49, 3 % djevojčica u rasponu dobi od 10 do 16 godina, s prosječnom dobi M=12, 72 godina (sd=1, 62). Učenici su tijekom jednog školskog sata ispunili Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45 ; Takšić, 2002), Skalu emocionalne empatije (E-upitnik ; Raboteg-Šarić, 2002), Skalu hiperaktivnosti- impulzivnosti-nepaţnje (HIP ; Vulić-Prtorić, 2006) te Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ- C ; Vulić-Prtorić i Sorić, 2006). Kako bi se utvrdio stupanj povezanosti osnovnih simptoma ADHD-a sa socijalnom i emocionalnom prilagodbom, izračunat je Pearsonov koeficijent korelacije. Nepaţnja, kao simptom ADHD-a statistički je značajno, iako prilično slabo, negativno povezana s osjećajem prihvaćenosti od strane vršnjaka i socijalnom samoefikasnošću ; porastom nepaţnje smanjuje se socijalna samoefikasnost i osjećaj prihvaćenosti od strane vršnjaka. Nepaţnja je i u negativnoj korelaciji sa svim dimenzijama emocionalne prilagodbe ; empatijom, emocionalnom kompetentnošću i emocionalnom samoefikasnošću. Iako slabe, dobivene su i statistički značajne negativne povezanosti ostalih simptoma ADHD-a s dimenzijama emocionalne prilagodbe. Porastom hiperaktivnosti smanjuju se empatija i emocionalna samoefikasnost, a s empatijom i emocionalnom samoefikasnosti negativno je povezan i treći simptom ADHD-a, odnosno impulzivnost.

ADHD, simptomi, socijalna prilagodba, emocionalna prilagodba, osnovnoškolska dob

nije evidentirano

engleski

The connection between the socio-emotional relationship and ADHD symptoms

nije evidentirano

ADHD, symptoms, social adjustment, emotional adjustment, primary school age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33

14.11.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija