Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba korištenja Web stranica i Facebook stranica knjižnica (CROSBI ID 415929)

Ocjenski rad | diplomski rad

Serdarević, Željana Usporedba korištenja Web stranica i Facebook stranica knjižnica / Stojanovski, Jadranka (mentor); Zadar, Odjel za informacijske znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Serdarević, Željana

Stojanovski, Jadranka

hrvatski

Usporedba korištenja Web stranica i Facebook stranica knjižnica

U ovom radu glavna tema je marketing u korištenju Web i Facebook stranica knjižnica manjih gradova, te razmjeri posjećenosti tih stranica kroz opciju usporedbe jedne s drugom po popularnosti odnosno broju posjeta i pregleda. U teorijskom dijelu rada govorit će se o prednostima dobro razrađenog marketinga u poslovanju knjižnica, njegov utjecaj na povećavanje broja korisnika i zadržavanje istih na mrežnim stranicama. Također će se govoriti o korištenju Web 2.0 tehnologija u marketingu. Kako su društvene mreže jedan od načina primjene Web 2.0 tehnologija, postavlja se pitanje: Koliko se knjižnice uopće koriste društvenim mrežama u svom radu s korisnicima? Prate li se statistike posjećenosti? Što donosi veću posjećenost: društvene mreže ili Web stranice? Koje dobne skupine najviše posjećuju Web stranice knjižnica? Odgovore na ova pitanja dobit će se u istraživačkom dijelu rada gdje će se kroz sedamnaest knjižnica u uzorku pomoću analize Facebook „insight“ statistika i log datoteka dobiti ukupan broj pregleda Facebook i Web stranica, broj lajkova za Facebook stranice knjižnica pojedinačno, dob i spol najvjernijih korisnika Facebook stranica, te će se usporedbom dobivenih rezultata dobiti uvid koje stranice kotiraju bolje kod korisnika, Web ili Facebook stranice. Sukladno tome postavlja se hipoteza ovog rada kojom se pokušava dokazati da se mlađi korisnici u dobi od 12 do 17 godina najviše koriste Facebook stranicama knjižnica, te da su one najpopularnije među tom populacijom, dok Web stranice imaju manju popularnost među korisnicima od Facebook stranica. Isto tako provest će se analiza grafičkog sučelja Web stranica da se dobije uvid koliko se knjižnice drže kriterija o onom što bi trebale sadržavati na Web stranicama svojih knjižnica, te kojim se društvenim mrežama koriste u sklopu njih. Analizom sučelja Facebook stranica utvrdit će se aktivnost administratora na Facebook stranicama, što je od velike važnosti za podizanje interesa u korisnika i „lajkanje“ stranica, jer što više lajkova to više sigurnih korisnika do kojih dopire informacija. Mjerenjem posjećenosti Web i Facebook stranica dobit će se uvid u korištenje sranica knjižnica među populacijom, a rezultati dobiveni statistiskama pokazati će da li je postavljena hipoteza točna ili netočna.

marketing, knjižnice, Web 2.0, Web stranice, Facebook stranice, Facebook „insights“ statistika, log datoteke

nije evidentirano

engleski

Comparison of the libraries' web pages and Facebook pages usage

nije evidentirano

marketing, libraries, Web 2.0, Web site, Facebook page, Facebook "insights" statistics, log files

nije evidentirano

Podaci o izdanju

83

05.10.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za informacijske znanosti

Zadar

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice