Utjecaj zabrinutosti za privatnost na namjeru ponašanja potrošača u online okruženju (CROSBI ID 415955)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Recher, Vedran
Piri Rajh, Sunčana ; Budak, Jelena
hrvatski
Utjecaj zabrinutosti za privatnost na namjeru ponašanja potrošača u online okruženju
Osnovni je cilj ovog doktorskog rada ispitati odrednice zabrinutosti za online privatnost potrošača te izmjeriti utjecaj zabrinutosti za online privatnost na namjeru ponašanja potrošača u online okruženju. Istraživanjem provedenim pomoću modela strukturnih jednadžbi, metodom parcijalnih najmanjih kvadrata na 2060 ispitanika u Hrvatskoj, opaža se utjecaj četiri odrednice na zabrinutost za online privatnost: vjerovanja u pravo na privatnost, percipirane razine prikupljanja podataka, percipirane kvalitete regulatornog okvira te društvene osviještenosti. Pri tome je utjecaj dvije odrednice robustan između heterogenih grupa ispitanika ; a te su odrednice percipirana razina prikupljanja podataka i vjerovanje u pravo na privatnost. Nadalje, potvrđena je hipoteza kako je glavni utjecaj zabrinutosti za online privatnost na namjeru ponašanja potrošača posredan. Naime, percepcija rizika je varijabla medijator između razine zabrinutosti za online privatnost i namjere ponašanja potrošača. Također, postoji i negativan utjecaj dobi na namjeru ponašanja potrošača u online okruženju. Što se tiče demografskih karakteristika ispitanika, ispitanici se razlikuju u razinama zabrinutosti za online privatnost prema dobi i spolu, dok po razini obrazovanja ne postoje statistički signifikantne razlike. Dodatni važan rezultat se očituje u utjecaju percipirane koristi od korištenja Interneta na namjere ponašanja potrošača u online okruženju. Taj je utjecaj, kada se promatraju samo direktni efekti, snažniji od utjecaja zabrinutosti za online privatnost na namjere ponašanja potrošača. Međutim, kada se gledaju zbrojeni indirektni i direktni efekti u okviru računa privatnosti, potvrđuje se hipoteza da zabrinutost za online privatnost može ugroziti rast i razvoj poduzeća u kontekstu online djelatnosti.
privatnost, ponašanje potrošača, percepcija rizika, zabrinutost potrošača, IUIPC, namjera online transakcije, otvorenost prema dijeljenju informacija, odrednice zabrinutosti za online privatnost, PLS-PM
nije evidentirano
engleski
The effect of privacy concern on consumer behavioral intention in the online environment
nije evidentirano
privacy, consumer behavior, risk perceptions, consumer concern, IUIPC, intention to transact, willingness to share personal information, determinants of online privacy concern, PLS-PM
nije evidentirano
Podaci o izdanju
266
10.10.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb