Jezična i govorna obilježja dječjega pripovjednog diskursa (CROSBI ID 655877)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Trtanj, Ivana ; Kuvač Kraljević, Jelena
hrvatski
Jezična i govorna obilježja dječjega pripovjednog diskursa
U radu će se na temelju transverzalnoga ispitivanja dvadesetero jednojezične predškolske i školske djece govornika hrvatskoga jezika i uredna jezično-govornoga razvoja opisati razvoj pripovjedne sposobnosti analizirajući jezična i govorna obilježja dječjega pripovijedanja. Dobne skupine činit će šestogodišnjaci i desetogodišnjaci. Ispitivanje će obuhvatiti po deset ispitanika iz obje dobne skupine. Za potrebe ovoga rada uzorci govornoga jezika bit će izdvojeni situacijskim uzrokovanjem i obrađeni u programu za računalnu obradu govornoga jezika CLAN. Kao podražaj u ovom će istraživanju biti odabrane slike u nizu koje potiču proizvodnju jednostavne pripovjedne strukture (Frog, where are you?, Mayer, 1969.). Da bi se prikazale razlike među dobnim skupinama u pripovjednoj sposobnosti, praćena su sljedeća jezična i govorna obilježja: sintaktička kompleksnost, gramatička točnost, verbalna proizvodnja i govorna tečnost. Sintaktička kompleksnost mjerit će se prosječnom duljinom iskaza mjerenim u riječima (PDI) i rečeničnom gustoćom (engl. clausal density). Posebna će se pozornost posvetiti uporabi subordiniranih rečenica (priložnih, nominalnih i odnosnih). Gramatička točnost izračunat će se postotkom gramatički točno proizvedenih rečenica, a u obzir će se uzeti pogreške u infleksiji, pogrešna sklonidba, netočna sročnost i red riječi, neprovođenje pravila ili uporaba transparentnije paradigme te pogreške u tvorbi. Verbalna proizvodnja (engl. verbal productivity) mjerit će se duljinom uzorka u broju T- jedinica (ukupan broj T-jedinica) te tempom (tzv. WPM: word per minute). Postotkom upotrijebljenih tzv. maze riječi (zastajkivanja, oklijevanja, pogrešni početci, samoispravljanja) izračunat će se govorna tečnost (engl.verbal fluency). Ovim će se istraživanjem istražiti razina jezične izvedbe (engl. language performance) šestogodišnjaka i desetogodišnjaka te dobne razlike između tih dviju skupina. Rad će odgovoriti i na pitanja o tome koja se ispitivana jezična i govorna obilježja mijenjanju s porastom kronološke dobi.
dječja pripovjedna sposobnost, pripovjedni diskurs, jezična izvedba, analiza jezičnih uzoraka, predškolska i školska dob
nije evidentirano
engleski
Language and speech features of children`s narrative discourse
nije evidentirano
children's narrative ability, narrative discourse, language performance, language sample analysis, pre-school and school-age
nije evidentirano
Podaci o prilogu
75-76.
2016.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Dani Ive Škarića: Treća međunarodna konferencija o retorici
predavanje
20.04.2016-23.04.2016
Postira, Hrvatska