Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama (CROSBI ID 245224)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Blaži, Draženka ; Balažinec, Marijana ; Obučina, Helena Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 2; 80-88

Podaci o odgovornosti

Blaži, Draženka ; Balažinec, Marijana ; Obučina, Helena

hrvatski

Slušno procesiranje kod djece s jezičnim teškoćama

Slušno procesiranje je sustav procesa koji uključuje aktivno i pasivno zamjećivanje, praćenje, diskriminiranje, identificiranje akustičkog signala ; transformiranje i kontinuirani prijenos informacija kroz periferni i središnji živčani sustav te filtriranje, sortiranje i kombiniranje istih na primjerenu perceptivnu i konceptualnu razinu. Poremećaj slušnog procesiranja podrazumijeva otežanu interpretaciju govornog zvuka unatoč urednom sluhu i urednom kognitivnom funkcioniranju. Jezične teškoće uključuju kašnjenje u jezičnom razvoju i lošije jezične vještine unatoč urednim spoznajnim sposobnostima, odsustvu neuroloških, motoričkih i senzoričkih oštećenja. Cilj rada bio je ispitati sposobnost slušnog procesiranja jezičnih elemenata kod djece s jezičnim teškoćama te njihove rezultate usporediti s rezultatima djece urednog jezično-govornog razvoja, koristeći Bateriju testova za procjenu poremećaja slušnog procesiranja. Također, cilj nam je bio utvrditi razlike unutar skupine s jezičnim teškoćama u slušnom procesiranju s obzirom na različite tipove jezičnih teškoća, dob i spol ispitanika. Uzorak ispitanika činilo je 68-ero ispitanika između 5 ; 06 i 7 ; 06 godina (21 ispitanik s jezičnim teškoćama i 47 ispitanika urednog jezično-govornog razvoja) izjednačenih po dobi i spolu. Rezultati pokazuju slabiju sposobnost slušnog procesiranja ispitanika s jezičnim teškoćama, postojanje razlika po spolu i tipu jezičnih teškoća ali ne po dobi ispitanika. Prema rezultatima postoji povezanost između lošije sposobnosti slušnog procesiranja i jezičnih teškoća. Budući da su najbolje razlikovanje pokazali dihotički subtestovi koji mogu procijeniti funkcije neuroloških veza slušnog sustava, nije isključeno da i nezreli neurološki sustav također možemo dovesti u vezu i s teškoćama slušnog procesiranja i s nastankom jezičnih teškoća. Unatoč vjerojatnoj uskoj povezanosti jezičnih teškoća i poremećaja slušnog procesiranja, ne možemo sa sigurnošću tvrditi da je poremećaj slušnog procesiranja jedini i dovoljan uzrok koji uzrokuje jezične teškoće.

slušno procesiranje ; jezične teškoće ; djeca

nije evidentirano

engleski

Auditory processing in children with language impairment

nije evidentirano

auditory processing ; language impairment ; children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50 (2)

2014.

80-88

objavljeno

1331-3010

1848-7734

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice
Indeksiranost