Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KOMUNIKACIJSKI POREMEĆAJI - ISKUSTVA I MOGUĆNOSTI (CROSBI ID 245227)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Blaži, Draženka KOMUNIKACIJSKI POREMEĆAJI - ISKUSTVA I MOGUĆNOSTI // Paediatria Croatica, 60 (2016), 1; 160-166

Podaci o odgovornosti

Blaži, Draženka

hrvatski

KOMUNIKACIJSKI POREMEĆAJI - ISKUSTVA I MOGUĆNOSTI

Komunikacijski poremećaji dijagnostička su kategorija koja se u užem smislu odnosi se na teškoće u području pragmatike ili socijalne uporabe jezika i komunikacije, a manifestira se kroz deficite u razumijevanju i slijeđenju socijalnih pravila verbalne i neverbalne komunikacije, deficite u prilagodbi potrebama slušača ili situacije i deficite u slijeđenju pravila konverzacije ili pripovijedanja. Poremećaj iz spektra autizma dio je dijagnostičke kategorije komunikacijskih poremećaja kojeg, uz prisustvo navedenih obilježja, karakterizira i prisustvo stereotipnih, repetitivna obrazaca ponašanja i ograničenih interesa. Cilj: Cilj rada je prikazati teškoće i izazove s kojima se u Republici Hrvatskoj susreće stručna praksa u dijagnosticiranju i tretmanu navedenih poremećaja te iskustva logopedskog rada s komunikacijskim poremećajima, u okviru koncepta rane intervencije. Metode rada: Predočen je pregled parametara za rano uočavanje odstupanja u komunikacijskom i socio-kognitivnom razvoju te pregled postojećeg instrumentarija za logopedsku procjenu postojanja komunikacijskih poremećaja, kao i pregled znanstveno utemeljenih načela logopedskog terapijskog pristupa komunikacijskim poremećajima. Rezultati: Iz istraživanja i kliničkog iskustva predstavljenog u radu vidljivo je da u Republici Hrvatskoj još uvijek rana intervencija kod komunikacijskih poremećaja nije u potpunosti zaživjela zbog nedovoljno ranog uočavanja odstupanja u području komunikacijskog razvoja, nedostatnog broja educiranih logopeda za ranu intervenciju, nedostatne informiranosti o resursima te nedostatnog broja ustanova koje provode programe rane intervencije za djecu s komunikacijskim poremećajima. Zaključci: Postojećim teškoćama postoji alternativa koja podrazumijeva stjecanje vještina ranog uočavanja problema, bolja informiranost o mogućnostima pružanja stručne podrške od razine lokalne zajednice do razine cijele države te umrežavanje stručnjaka različitih profila radi mogućnosti interdisciplinarnog i timskog djelovanja.

Socijalni (pragmatički) komunikacijski poremećaj ; poremećaj iz spektra autizma ; rana intervencija ; logopedski pristupi

nije evidentirano

engleski

COMMUNICATION DISORDERS - EXPERIENCES AND POSSIBILITIES

nije evidentirano

social (pragmatic) communication disorders ; autism spectrum disorder ; early intervention ; speech and language approaches

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60 (1)

2016.

160-166

objavljeno

1330-1403

1846-405X

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice