500 godina Reformacije - Povijesni tragovi i baština osječkih evangelika-luterana (CROSBI ID 781519)

Druge vrste radova | izložba

Miličić, Branislav ; Vrabec, Samir 500 godina Reformacije - Povijesni tragovi i baština osječkih evangelika-luterana // Muzej Slavonije Osijek. 2017.

Miličić, Branislav ; Vrabec, Samir

500 godina Reformacije - Povijesni tragovi i baština osječkih evangelika-luterana

Izložba je priređena u suorganizaciji Muzeja Slavonije Osijek i Evangeličke crkvene općine Osijek povodom obilježavanja jubileja 500 godina Reformacije i postavljena u Muzeju Slavonije (Zgrada Glavne straže). Izloženi su predmeti iz fundusa Numizmatičkog odjela vezani uz tematiku Reformacije (medaljoni s likom Martina Luthera, Jeana Calvina i Urlicha Zwinglija, obljetnice Augsburške konfesije, groš Friedricha Mudrog...), te kalež sačinjen 1872. u spomen utemeljenju Evangeličke (luteranske) crkvene općine Osijek s posvetnim natpisom. Evangelička crkvena općina Osijek je ustupila svoju građu koje čine zapisnici Prezbiterija (crkvenog odbora), manji dio sačuvanih matrikula, blagajnički izvještaji. Osobiti dio izložene građe predstavljaju ornamentalno ukorićena Biblija i krsne posude pribavljene za posvećenje crkve 1908. godine. Izložene su zbirke Lutherovih propovjedi, te crkvene pjesmarice niza njemačkih kraljevina u 19. st. Na panoima je dan sažeti pregled povijesti Reformacije općenito i na području Slavonije i Baranje, o osnutku crkvene općine i izgradnji molitvenog doma i crkve, te pregled svih pastora i predsjednika crkvene općine od njezina osnutka do danas. Posebno mjesto na izložbi posvećeno je Osječaninu Franji Sedlakoviću (1850.-1911.) predsjedniku evangeličke crkvene općine u čijem mandatu je izgrađena i posvećena crkva, te utemeljitelju Muzeja Slavonije.

500 godina Reformacije

500 years of the Reformatin - Historical Traces and Heritage of the Osijek Lutherans

500 years of the Reformation