Može li grupna terapija biti učinkovita kod djece s teškoćama socijalne komunikacije? (CROSBI ID 656057)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Miler, Ivana ; Zaninović, Ivana ; Ivezić, Natalija ; Blaži, Draženka ; Đerek, Petra ; Pindrić, Ivana
hrvatski
Može li grupna terapija biti učinkovita kod djece s teškoćama socijalne komunikacije?
Tijekom višegodišnjeg iskustva individualnog rada s djecom s teškoćama socijalne komunikacije uočena je potreba za primjenom naučenih komunikacijskih vještina unutar skupine djece. Unatoč značajnom napretku na području socijalne kognicije (vještine socijalne komunikacije, igra i fizička imitacija) u kontroliranim uvjetima, pokazalo se da djeca spontano rijetko primjenjuju naučene vještine u prirodnom okruženju (obiteljska okupljanja, rođendanske proslave, vrtić, dječja igrališta i sl.). Posljednjih sedam godina u okviru rada Logopedskog kabineta „Blaži“ provodi se Program poticanja komunikacijskih vještina (PPKV) tijekom grupne terapije za djecu s teškoćama na području socijalne komunikacije (Socijalni pragmatički komunikacijski poremećaj, Poremećaj iz spektra autizma – DSM- 5). Program se primjenjuje kroz tri stupnja, pri čemu struktura svakog stupnja obuhvaća opće ciljeve koji su individualizirani prema potrebama pojedine grupe djece. Cilj je ove radionice sustavno prikazati prvi stupanj PPKV- a te navesti postavljene ciljeve, provedene aktivnosti te ostvarene rezultate kroz subjektivne i objektivne mjerne tehnike (prikaz videosnimki rada s djecom, evaluacijske liste). Prvi stupanj programa provodio se kroz šesnaest sati u trajanju od četiri mjeseca u skupini djece kronološke dobi od četiri do pet i pol godina s teškoćama na području socijalne kognicije. Kroz sustavno vođene aktivnosti te upotrebom ciljanih didaktičkih materijala ostvareni su specifični ciljevi. Zaključno, kroz provedbu programa te po njegovu završetku uočila se iznimna važnost terapijskog rada u skupini djece zbog primjene naučenog među vršnjacima, pri čemu se značajno poboljšala kvaliteta njihova odnosa te sama učestalost ulazaka u interakciju.
teškoće socijalne komunikacije ; grupna terapija ; razvoj
nije evidentirano
engleski
Can group therapy for children with social communication disorders be efficient?
nije evidentirano
ocial communication disorders ; group therapy ; development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
57-57.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka - Peti kongres hrvatskih logopeda
978-953-55555-1-3
Podaci o skupu
5. Kongres hrvatskih logopeda: Multidisciplinarnost u području logopedske znanosti prakse
radionica
24.09.2015-26.09.2015
Osijek, Hrvatska