Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Roditeljska percepcija digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 656157)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kotrla Topić, Marina ; Perković Kovačević, Marina, Šincek Daniela, Duvnjak Ivana Roditeljska percepcija digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji. Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 88-88

Podaci o odgovornosti

Kotrla Topić, Marina ; Perković Kovačević, Marina, Šincek Daniela, Duvnjak Ivana

hrvatski

Roditeljska percepcija digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi

Istraživanja pokazuju kako su djeca u današnje vrijeme od najranije dobi okružena brojnim digitalnim uređajima, a njihovu digitalnu pismenost oblikuju u prvom redu njihovi roditelji te uža obitelj. Stoga je važno istraživačko pitanje kakva je percepcija digitalne tehnologije od strane roditelja, što roditelji očekuju od dječje upotrebe digitalne tehnologije te na koji način nastoje ta očekivanja ostvariti. Također, zanima nas kakav je u tom kontekstu roditeljska medijacija dječjih interakcija s ekranima, te dolazi li tijekom vremena do promjena u percepciji digitalne tehnologije te očekivanjima roditelja. Nadalje, važno je istražiti i same vještine digitalne pismenosti djece navedene dobi te pratiti njihov eventualni napredak u tom području. U provedenom kvalitativnom istraživanju, dubinskim intervjuima s deset obitelji s područja Osijeka, ispitali smo percepciju digitalne tehnologije od strane roditelja predškolske djece kao i dječje vještine u tom području. U ponovljenom istraživanju, godinu i pol dana kasnije, dubinskim intervjuima s pet obitelji, ispitali smo je li i u kojoj mjeri došlo do promjena u navedenim varijablama. Rezultati pokazuju kako roditelji digitalne medije često smatraju važnim za kognitivni i emocionalni razvoj djece, no istovremeno se pribojavaju mogućih negativnih posljedica njihova korištenja. Također, roditelji često smatraju kako je digitalna tehnologija neizostavni dio života njihove djece već sada, a posebno ističu njezinu važnost u budućnosti. S druge strane, u pogledu vještina koje djeca predškolske dobi pokazuju kada je u pitanju digitalna tehnologija, očekivano, radi se o nekim vrlo jednostavnim vještinama, usmjerenim prije svega na zabavu i opuštanje. U radu se raspravlja o navedenim rezultatima u kontekstu ranijih istraživanja o povezanosti roditeljske percepcije digitalne tehnologije te vještina digitalne pismenosti djece predškolske dobi.

digitalna tehnologija, predškolska dob, roditeljska percepcija

nije evidentirano

engleski

Perception of digital technology in parents of preschool children

nije evidentirano

digital technology, preschool age, parental percetion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

88-88.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji

Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište

9789538014161

Podaci o skupu

1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta sa središnjom temom Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji

predavanje

07.12.2017-08.12.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija