Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske (CROSBI ID 416855)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Milas Bosanac, Nada Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske / Barković Bojanić, Ivana (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2017

Podaci o odgovornosti

Milas Bosanac, Nada

Barković Bojanić, Ivana

hrvatski

Učinci Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje Republike Hrvatske

Doktorska disertacija prikazuje i obuhvaća analizu provedbe, realizacije te utjecaja Bolonjskog procesa na razvoj visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. U teorijskom dijelu sveobuhvatno su prikazane i objašnjene društvene promjene nacionalnih gospodarstava zemalja Europske unije, kao i reperkusije socijalnih i ekonomskih promjena na koncepcije i daljnju održivost sustava visokog obrazovanja. U doktorskoj disertaciji je primarni naglasak usmjeren na prikaze i određivanje važnosti svih razinaobrazovanja kao i sadašnjih i budućih aktivnosti visokoškolskih institucija, koji nastoje iznaći zajednička rješenja u vidu harmonizacije sustava visokog obrazovanja na razini cijele Europe, ali i šire. Naglasak je posebice stavljen na analizu utjecaja ljudskog kapitala kroz direktnu i indirektnu ulogu evolucije važnosti utjecaja ljudskog kapitala na ekonomski rast i razvoj, ponajviše kroz sposobnost prilagodbe na sve zahtjevniju vremensku dinamiku u segmentu tehničkih, znanstvenih, poslovnih, ali i tehnoloških promjena. Implementacija Bolonjskog procesa na cjelovitom prostoru Europske unije, imala je za cilj osigurati i poboljšati razinu kvalitete sustava obrazovanja, pri čemu je u implementaciji Bolonjskog procesa poseban osvrt bio usmjeren ka poboljšanju kvalitete visokog obrazovanja. U kreiranju i izgradnji sustava kvalitete u sustavu obrazovanja primarni cilj polazi od prijedloga okvira i mehanizama putem kojih se horizontalno i vertikalno redefiniraju nove vrijednosti, kao i novi načini svijesti svakog zaposlenika koji dolazi iz sustava obrazovanja. Stoga, upravljanje kvalitetom rada zaposlenika kao i osiguranje nadzora nad provedbom procesa obrazovanja predstavlja bitnu stratešku odrednicu u radu visokoobrazovnih ustanova. Doprinos doktorske disertacije u aplikativnom smislu, ogleda se u povezivanju dosadašnjih istraživanja kao i u empirijskom istraživanju percepcije studenata i profesora kroz zadane indikatore kvalitete, ali i analizu odgovora na pitanja koja određuju trenutni stav o utjecaju Bolonjskog procesa na visoko obrazovanje u Republici Hrvatskoj. Istraživanje koje je provedeno anketnim upitnikom, a bilo je dostavljeno elektroničkim putem nastavnom osoblju i studentima Ekonomskog fakulteta u Osijeku, pokazalo je da se percepcije nastavnika i studenata značajno ne razlikuju. Drugi dio istraživanja odnosi se na prikupljanje, obradu i analizu statističkih podataka dobivenih iz arhivskih dokumenata Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Tako primjerice, analizom ANOVA dobiveni rezultati potvrđuju, djelomično potvrđuju ili ne potvrđuju glavnu i tri pomoćne hipoteze. Kada je provedena usporedba rezultata ANOVA analize, u promišljanjima nastavnika i studenata, potvrđeno je i nezadovoljstvo primjenom Bolonjskog procesa, ali se promjene koje je donijela implementacija Bolonje u visoko obrazovanje Republike Hrvatske, isto tako ne mogu okarakterizirati kao izrazito loše. Doktorskom disertacijom pokušalo se ukazati na područje nezadovoljstva sudionika u istraživanjima, no u konačnici bi ovo trebao biti poticaj u iznalaženju rješenja koja bi svojevremeno poboljšala promišljanja i stav svih budućih propitanika i korisnika, a koje bi vodilo ka reorganizaciji Bolonjskog procesa.

Visoko obrazovanje, Ekonomski rast, Ljudski kapital, Bolonjsko prosces, Indikatori kvalitete

nije evidentirano

engleski

EFFECTS OF BOLOGNA PROCESS IN HIGHER EDUCATION OF THE REPUBLIC OF CROATIA

nije evidentirano

higher education, economic growth, human capital, Bologna Process, qualiti indicators

nije evidentirano

Podaci o izdanju

220

17.03.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice