Kompetencije za IPP – lekcije naučene u okviru projekta BESTSDI (CROSBI ID 656880)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Tutić, Dražen ; Poslončec-Petrić, Vesna ; Bačić, Željko
hrvatski
Kompetencije za IPP – lekcije naučene u okviru projekta BESTSDI
Projekt BESTSDI u okviru programa ERASMUS+ Ka2 ima za cilj izraditi sveučilišni kurikulum i program cjeloživotnog učenja iz područja infrastrukture prostornih podataka (IPP) za potrebe projektnih partnera (Hrvatska, Makedonija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Kosovo i Albanija). Obrazovni sadržaji trebaju zadovoljiti potrebe proizvođača i korisnika prostornih podataka. Među prvim aktivnostima projekta provedena je analiza postojećeg stanja (postojećih sadržaja u studijskim programima), te anketa među dionicima IPP-a o kompetencijama koje trebaju za uspješno sudjelovanje i daljnji razvoj IPP-a na nacionalnoj razini. Glavni zaključci doneseni na temelju ovih analiza i istraživanja upotrijebit će se za oblikovanje svrsishodnoga obrazovnog sadržaja s posebnim naglaskom na discipline koje spadaju u pretežno korisničku skupinu, tj. u disciplinama kao što su rudarstvo, geologija, građevinarstvo, računalne znanosti, poljoprivredna i prehrambena industrija, šumarstvo, geografija i sl. Analizom udjela tema i sadržaja o IPP-u u postojećim studijskim programima gore navedenih disciplina u partnerskim zemljama, došlo se do zaključka da su prostorni podaci tema koja je uključena u studijske programe, ali infrastruktura prostornih podataka često izostaje kao tema poučavanja i učenja. Zbog toga je potrebno identificirati i promovirati IPP unutar različitih struka uvođenjem sadržaja u studijske programe. Diplomska studijska razina je primjerenija sadržajima vezanima uz IPP, a naglasak treba staviti na prednosti i primjere dobre prakse u odgovarajućim disciplinama. Tehnologiju GIS-a treba staviti u širi kontekst donošenja odluka utemeljenih na prostornim podacima, pri čemu IPP ima ključnu ulogu u tom procesu. Analizom zahtjeva za kompetencijama među dionicima IPP-a (institucije javne uprave, obrazovne institucije i privatne tvrtke) dobiveni su ulazni podaci za izradu novih obrazovnih sadržaja. Osim kompetencija koje u užem smislu pripadaju IPP-u, u anketi su bile zastupljene i kompetencije koje se odnose na geoinformacijske znanosti i socijalne kompetencije. Rezultati upućuju da je najveća potreba za kompetencijama iz domene konceptualnih okvira prostornih podataka, kartografije i vizualizacije, te socijalne domene. Najmanje izražena je potreba za kompetencijama koje pripadaju analitičkim alatima, oblikovanju, modeliranju i upravljanju prostornim podacima. Kompetencije koje pripadaju IPP-u u užem smislu iskazane su sa srednjom važnosti, a odnose se na platforme i samu infrastrukturu prostornih podataka, te organizacijske i institucijske aspekte IPP-a. Utvrđeno je također da je poznavanje i razumijevanje aspekata IPP-a i INSPIRE-a dosta nisko, posebno na implementacijskoj razini , što u određenoj mjeri može objasniti i iskazanu potrebu za kompetencijama povezanima uz razvoj i primjenu IPP-a. Na taj način postavljen je izazov na nove obrazovne sadržaje koji trebaju stvoriti ljudske kapacitete za jačanje primjene IPP-a, ali i doprinijeti prevladavanju nedostataka koji se za sada odnose na kompetencije vezane uz geoinformacijske znanosti.
infrastruktura prostornih podataka, studijski programi, cjeloživotno učenje, kompetencije, BESTSDI
nije evidentirano
engleski
Competences for SDI - lessons learned within the BESTSDI project
nije evidentirano
spatial data infrastructure, study programs, lifelong learning, competences, BESTSDI
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2017.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
9. NIPP i INSPIRE dan u sklopu konferencije "Dani IPP-a 2017."
predavanje
01.12.2017-01.12.2017
Zagreb, Hrvatska