Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata (CROSBI ID 657350)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mioković, Željka ; Jarabek, Mirjana
hrvatski
Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata
Ishodi učenja u obrazovanju inženjera uključuju, osim praktičnih inženjerskih znanja, i dublje razumijevanje koncepata iz područja prirodoslovlja, tehnike i tehnologije, te matematike (engl. STEM). Stoga nastava fizike kao jedan od ključnih dijelova svakog visokoškolskog inženjerskog obrazovnog programa, treba omogućiti studentima znanstveno-istraživački pristup rješavanju različitih tehničkih problema. Međutim, visokoškolsko inženjersko obrazovanje studenata je uglavnom usmjereno na razvoj njihovog proceduralnog znanja koje uključuje rješavanje inženjerskih problema proračunima dok je njihovo konceptualno znanje, kao drugi važan faktor u jačanju inženjerskih vještina, često nedovoljno. Primjenom standardiziranih konceptualnih testova procijenjeno je razumijevanje temeljnih fizikalnih koncepta mehanike i elektromagnetizma kod studenata prvih godina nekoliko tehničkih fakulteta Sveučilišta u Osijeku u 2011./12., 2012./13. i 2013./14. akademskoj godini. Podaci o postignutom uspjehu testiranih studenata su analizirani s obzirom na spol i završeno srednjoškolsko obrazovanje studenata. Rezultati pokazuju da studenti nešto bolje razumiju koncepte iz mehanike te da uspjeh na konceptualnom testu ovisi značajno o spolu studenata, a djelomično o završenom programu srednjoškolske nastave fizike. Diskutirani su faktori koji bi mogli utjecati na dobivene rezultate. Diskusija uključuje rezultate istraživanja stava učenika i nastavnika prema učenju i poučavanju nastavnih sadržaja iz STEM područja tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja koje je provedeno među gimnazijalcima i studentima tehničkih studija te srednjoškolskim nastavnicima.
temeljni fizikalni koncepti ; FCI test ; CSEM test ; spol ; srednjoškolsko obrazovanje ; eksperimentalni rad
nije evidentirano
engleski
Gender and high school education of students as indicators of understanding of basic physical concepts
nije evidentirano
basic physical concepts ; FCI ; CSEM ; gender ; high school education ; experimental work
nije evidentirano
Podaci o prilogu
86-93.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Povezivanje nastave fizike i istraživanja, Zbornik radova, Zadar (30.III.-1.IV. 2015.)
Ivanjek, Lana ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja ; Sušac, Ana
Zagreb:
978-953-7178-18-5
Podaci o skupu
XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike
predavanje
30.03.2015-01.04.2015
Zadar, Hrvatska