Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata (CROSBI ID 657350)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Mioković, Željka ; Jarabek, Mirjana Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata // XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Povezivanje nastave fizike i istraživanja, Zbornik radova, Zadar (30.III.-1.IV. 2015.) / Ivanjek, Lana ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja et al. (ur.). Zagreb, 2015. str. 86-93

Podaci o odgovornosti

Mioković, Željka ; Jarabek, Mirjana

hrvatski

Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata

Ishodi učenja u obrazovanju inženjera uključuju, osim praktičnih inženjerskih znanja, i dublje razumijevanje koncepata iz područja prirodoslovlja, tehnike i tehnologije, te matematike (engl. STEM). Stoga nastava fizike kao jedan od ključnih dijelova svakog visokoškolskog inženjerskog obrazovnog programa, treba omogućiti studentima znanstveno-istraživački pristup rješavanju različitih tehničkih problema. Međutim, visokoškolsko inženjersko obrazovanje studenata je uglavnom usmjereno na razvoj njihovog proceduralnog znanja koje uključuje rješavanje inženjerskih problema proračunima dok je njihovo konceptualno znanje, kao drugi važan faktor u jačanju inženjerskih vještina, često nedovoljno. Primjenom standardiziranih konceptualnih testova procijenjeno je razumijevanje temeljnih fizikalnih koncepta mehanike i elektromagnetizma kod studenata prvih godina nekoliko tehničkih fakulteta Sveučilišta u Osijeku u 2011./12., 2012./13. i 2013./14. akademskoj godini. Podaci o postignutom uspjehu testiranih studenata su analizirani s obzirom na spol i završeno srednjoškolsko obrazovanje studenata. Rezultati pokazuju da studenti nešto bolje razumiju koncepte iz mehanike te da uspjeh na konceptualnom testu ovisi značajno o spolu studenata, a djelomično o završenom programu srednjoškolske nastave fizike. Diskutirani su faktori koji bi mogli utjecati na dobivene rezultate. Diskusija uključuje rezultate istraživanja stava učenika i nastavnika prema učenju i poučavanju nastavnih sadržaja iz STEM područja tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja koje je provedeno među gimnazijalcima i studentima tehničkih studija te srednjoškolskim nastavnicima.

temeljni fizikalni koncepti ; FCI test ; CSEM test ; spol ; srednjoškolsko obrazovanje ; eksperimentalni rad

nije evidentirano

engleski

Gender and high school education of students as indicators of understanding of basic physical concepts

nije evidentirano

basic physical concepts ; FCI ; CSEM ; gender ; high school education ; experimental work

nije evidentirano

Podaci o prilogu

86-93.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Povezivanje nastave fizike i istraživanja, Zbornik radova, Zadar (30.III.-1.IV. 2015.)

Ivanjek, Lana ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja ; Sušac, Ana

Zagreb:

978-953-7178-18-5

Podaci o skupu

XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

30.03.2015-01.04.2015

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika