Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare (CROSBI ID 485418)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vrana, Radovan
hrvatski
Mogu li elektronički izvori informacija zamijeniti knjižnice i knjižničare
U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice.U vrijeme kada se među knjižničarima sve češće javlja bojazan da će njihova struka izgubiti na važnosti zbog brzog širenja i sve veće upotrebe elektroničkih izvora informacija postavlja se pitanje jesi li knjižnice kakve smo do sada poznavali doista na prekretnici i kojim je smjerom potrebno krenuti kako bi i dalje ostale središnjim izvorom znanja. Zbog sve veće zastupljenosti elektroničkih izvora informacija poput CD ROM-ova i Interneta koji pretendiraju dobrim dijelom zamijeniti i nadomjestiti knjižnice, potrebno je ponovo sagledati ulogu knjižnica u društvu i nekim njegovim institucijama poput škola zbog toga što je uloga knjižnice u školi posebno važna jer se u njoj ostvaruje prvi kontakt mladih naraštaja s knjižnicom općenito i knjižničarom kao osobom koja organizira informacije i iz njih izvlači smisao - znanje. Kako na tom polju školske knjižnice danas imaju jaku konkurenciju u spomenutim elektroničkim izvorima informacija, potrebno je reafirmirati knjižnicu kao primarno središte informacija i knjižničara kao glavnog organizatora znanja, a elektroničke izvore kao nadopunu postojećim sadržajima knjižnice.
paradigma knjižnica; informacijski izvori; permanentno obrazovanje; informacijska tehnologija; internet
nije evidentirano
engleski
Can electronic information resources replace libraries and librarians?
nije evidentirano
library paradigm; information resources; continuing educatio; information technology; internet
nije evidentirano
Podaci o prilogu
83-89-x.
1998.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 9. Proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske
Šeta, Višnja
Rijeka: Ministarstvo prosvjete, kulture i športa; Prva sušačka hrvatska
Podaci o skupu
9. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske
predavanje
01.01.1998-01.01.1998
Crikvenica, Hrvatska