Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen) (CROSBI ID 657457)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Romštajn-Burchards, Štefanija ; Bogut, Irella ; Popović, Željko ; Jurčević Agić, Ivančica
hrvatski
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen)
Istraživanje o ishodima učenja za nastavu Prirode i društva provedeno je metodom analize sadržaja nacionalnih kurikuluma Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein – Westfallen. Iz obaju se Nacionalnih kurikuluma na temelju očekivanih ishoda učenja osim znanja očekuje i razvoj sposobnosti, vrijednosti, stavova te odgovornosti za svijet u kojem učenici žive. Svaki kurikulum, posebno za prirodoslovno područje, odnosno za nastavu Prirode i društva, očekivane ishode učenja opisuje u okviru svakoga nastavnog područja. Usporedbom učeničkih kompetencija uočava se da su u oba kurikuluma vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Spomenute kompetencije u oba kurikuluma navode na zaključak da su u dobroj mjeri zastupljeni različiti ekološki sadržaji. Raspon tema od zaštite okoliša do obnovljivih izvora energije na kojima se temelji održivi razvoj, govori u prilog temeljitoj ekološkoj obrazovanosti učenika. Kada je riječ o kompetenciji kao trajnoj sposobnosti djelovanja koja podrazumijeva znanje, sposobnosti, vještine i stavove vezane za područje ekologije, tada se primjećuje kako u kurikulumu Republike Hrvatske nedostaje usmjerenosti na istraživanje te na vježbanje ponašanja učenika u domeni ekološkoga odgoja.
Ekološki odgoj ; Europska Unija ; kompetencije učenika ; obrazovna politika ; održivi razvoj
Rad ima sažetak i na engleskom jeziku.
engleski
Comparison of outcomes of learning for the science and society class in national curricula of the Republic of Croatia and the the Federal Republic of Germany, Nordrhein-Westfalen County
nije evidentirano
Environmental education ; the European Union ; students’ competence ; education policy ; sustainable development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
183-192.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar
978-953-331-154-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096