General model of small entrepreneurship development in tourism destinations in Croatia (CROSBI ID 246845)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivaniš, Marija
engleski
General model of small entrepreneurship development in tourism destinations in Croatia
Problem istraživanja rada je nedostatak povoljne „prijateljske“ okoline malih poduzeća u turizmu Hrvatske koja bi im omogućila veća ulaganja u podizanje kvalitete svojih proizvoda, jačanje njihove pozicije na tržištu te optimalno iskorištenje kapaciteta i specijalizaciju. Mogućnost menadžera u malim poduzećima turističkih destinacija Hrvatske da udruživanjem u klastere ostvare kvalitetnu osnovu za podizanje cjelokupnog turističkog razvoja u svrhu produktivnijeg turizma te postignu respektabilniji položaj na turističkom tržištu, definirani je predmet rada. Strateška važnost turističkih klastera, zaključuje autorica, ogleda se restrukturiranju neefikasnih poduzeća i ublažavanju monopola velikih poduzeća čime se malim poduzećima otvaraju vrata globalnog turističkog tržišta na kojem nude originalne, individualizirane proizvode u skladu sa svjetskim turističkim trendovima. Udruživanjem poduzetničkih menadžera u klastere u turističkim destinacijama Hrvatske, donosi istima niz koristi: jedinstvo kompetencija na lokalnom nivou, mogućnost korištenja stručnih ljudskih resursa, bolju suradnju s dobavljačima, uspostavljanje racionalnog lanca nabave – racionalizacija troškova, niže prijevozne troškove, sudjelovanje u razvojnim projektima, povećanje kvalitete proizvoda i usluga kroz specijalizaciju u raznim selektivnim oblicima turizma, bolju promociju individualnih i zajedničkih proizvoda destinacije, jačanje njihove pozicije na tržištu, standardizaciju, razmjenu znanja iskustva i ljudskog kapitala, jačanje atributivnih obilježja destinacije i povećanje konkurentnosti destinacije. U empirijskom istraživanju provedenom u malim turističkim i ugostiteljskim poduzećima utvrđeno je da se poduzetnički menadžeri u turističkim destinacijama Hrvatske susreću s nedovoljnom razinom konkurentnosti, visokim troškovima poslovanja i nedostatkom financijskih sredstava za privatna ulaganja u kvalitetu svojih proizvoda i usluga, nove proizvode i usluge, inovacije i obogaćivanje svoje turističke ponude.
small entrerpeneurship, development, tourism in Croatia
Znanstveni doprinos rada ogleda se u koncipiranju teorijskog i empirijskog dijela rada i interpretaciji znanstvene građe, kao i u prezentaciji izvedenih argumenata i zaključaka do kojih se došlo u znanstvenom istraživanju. U okviru ovog rada pristupnica je dokazala da opći model turističkog klastera treba koristiti kao temelji instrument menadžera u malim poduzećima u cilju postizanja respektabilnijeg položaja svojih poduzeća na tržištu, promocije individualnih i destinacijskih turističkih proizvoda, povećanja konkurentskih sposobnosti, povećanja kvalitete proizvoda i usluga, specijalizacije turističkih proizvoda racionalizacije troškova te poslovne uspješnosti. Znanstveni doprinos pristupnice ogleda se u definiranju općeg modela turističkog klastera za turističke destinacije Hrvatske, a koji se razrađuje u cilju generiranja sinergijskih učinaka kroz lanac dodanih vrijednosti u odnosima sa svojim okruženjem. Pristupnica u radu, kroz model klastera potiče turističke poduzetničke menadžere u Hrvatskoj na suradnju i strateška partnerstva među dionicima u destinaciji čime bi se dugoročno uklonili nedostaci destinacija koji negativno utječu na poslovanje
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano